Demszky a kormánnyal építtetné a 4-es metrót
Másra költené a fővárosi SZDSZ a metrópénzt
Bőhm szerint ezért szerepel a fővárosi költségvetési tervben egy olyan javaslat, miszerint más közlekedési célokra költenék el a metróra félre tett pénzt. Az Orbán-kormány által felbontott metrószerződés még arról szólt, hogy a költségek negyven százalékát Budapest, míg hatvan százalékát a kormány állná.
Új helyzet
A Magyar Hírlapnak nyilatkozó Bőhm András szerint azóta új helyzet állt elő: az Európai Beruházási Bank Rt. ugyanis olyan hitelajánlatot tett a metróra, mely alapján nem kellene a fővárosnak megelőlegeznie a beruházás költségeinek egy részét. AZ EIB még decemberben adott támogatási ajánlata szerint a bank a metróberuházáshoz 875 millió euró hitellel járulna hozzá, amelyet 25 év alatt kellene visszafizetni.
Hosszabb nyomvonal
Bőhm András szerint ez a beruházás nem azonos azzal, amelyről a Horn-kormánnyal állapodtak még meg, mert a Medgyessy-kabinet a korábbi tervnél lényegesen hosszabb, egészen a Bosnyák térig járó metróépítéséről tárgyalt az önkormányzattal. Az MSZP fővárosi vezetése nem értesült előzetesen Demszky leveléről. Gy. Németh Erzsébet a Magyar Hírlapnak azt mondta: "úgy lett volna korrekt, ha a főpolgármester koalíciós javaslattal állt volna elő". Szerinte a fővárosnak is ki kell vennie a részét a metróépítés költségeiből.
Kedves levél
A kormányszóvivő "kedves levélnek" minősítette a megkeresést. Gál J. Zoltán közölte: a kormány dolgozik a 4-es metró törvényi előkészítésén, megfogja tenni a javaslatát és kész egyeztetni a közgyűléssel. A PM-ben még nem foglalkoztak érdemben a Demszky-levéllel, de a tárca nyitott a tárgyalásokra. Kérdéses azonban, mikor ülhet tárgyalóasztalhoz a főpolgármester és a pénzügyminiszter, László Csabának ugyanis egész jövő hétre telített a programja.