További Belföld cikkek
- Cigarettába töltve árult pszichoaktív anyagot egy férfi
- Anyát és gyermekét gázolták halálra Pest vármegyében
- Vitézy Dávid „néhány ténnyel” reagált a Budapest Brand 5 év után elbocsátott vezetőjének állításaira
- Megvan, mikor tartják az időközi választást Újpest-Angyalföldön, ahol lemondott a DK-s képviselő
- Bejelentették a béremelést, majd „programozott” elbocsátási hullám kezdődött a Magyar Postánál
Mindenki tudja a dolgát |
Minden másodperc óráknak tűnt, mintha minden múló pillanat egy-egy emberéletet követelne. Pedig csak egy mentési gyakorlat volt, melyben tizennyolc gépjármű hatvankilenc tűzoltója vett részt.
Ki kell jutni a metrónak az állomásra
A metró vezetőjének mindent el kell követnie, hogy a szerelvény kijusson az állomásra, mert akkor van a legnagyobb esély arra, hogy kimentsék az embereket - mondta el lapunknak Cziva Oszkár, a tűzoltási és mentési osztály vezetője. A kocsikban például vészfék sincs, nehogy a pánikba esett utasok megállítsák a szerelvényt.
Ha a metró az alagútban reked, két oldalról oltják |
A tűz eloltása után utasítást adnak a BKV-nak, hogy indítsák be az úgynevezett vonali elszívót - folytatta a mentési osztály vezetője. Az alagútban található szellőzők segítségével pillanatok alatt füstmentesítik az állomást.
Az alagútban rekedt metró mentését is az állomásról kezdik
A metró meglévő biztonsági rendszere gyakorlatilag kizárja, hogy két szerelvény összeütközzön. Cziva Oszkár elmondása szerint olyan baleset azonban előfordulhat, hogy a metró az alagútban reked. Ilyenkor a tűzoltóság mindkét állomásra kivonul, és két oldalról kezdi meg a mentést.
A füstmentesítést a vonali elszívó végzi |
A megelőzés a legfontosabb
Szerencsére ritkán vannak metrótüzek - mondta Cziva Oszkár, a legfontosabb itt is a megelőzés, és a BKV mindent megtesz ennek érdekében.
A gyakorlatot Demszky Gábor főpolgármester, Bakondi György, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vezetője és Kökényesi Antal, Budapest rendőrfőkapitánya is megtekintette.