Nőtt a menetidő, amióta van autópálya
Nem látni munkagépeket
Az Állami Autópálya-kezelő Rt. forgalomtechnikai osztályvezetője az Indexnek elmondta, hogy a Forma-1 magyarországi futama előtti hétig mindeképpen befejezik a felújításokat. Kiss Ernő szerint azért fordulhat elő, hogy a forgalomkorlátozások környékén nem látni munkagépeket, mert a Budapest-Gyöngyös szakaszon két helyen a hidat újítják fel, annak munkálatai pedig nem látszódnak az autópályáról.
A legnagyobb torlódás azon a szakaszon következik be, ahol az autópálya hirtelen egysávossá változik. A forgalomtechnikus szerint ezen a részen az eredeti két sáv túl keskeny, így nem volt mód egyszerűen csak eltolni a két sávot a leálló sávra.
Csupán a Budapesttől induló irányban
A Füzesabonyig tartó szakaszon is szükség van még egy forgalomkorlátozásra, noha ezt a szakaszt alig öt éve adták át. Kiss számításaikra hivatkozva állította, hogy a fél-egy órával megnövekedett menetidő csak a Budapestről vidékre tartó oldalon okoz fennakadást, a városba tartó oldalon ez mindössze egy-két perces időkiesést okoz.
Eközben, kedden megkezdődött az M7-M1-es autópályák közös szakaszának felújítása. Erről Kiss Ernő azt mondta, hogy a kétirányú forgalom közötti elválasztót cserélik át vasbeton elemekre, és a vízelvezető árkokat is megépítik. A zökkenőmentesebb közlekedés érdekében semmiképpen sem zárnak le annyi sávot, hogy legalább három egyenesen közlekedhessenek a Balatonra, vagy Ausztria felé tartó autósok.