A bizottság támogatja az új minisztert

2000.05.17. 14:50
Úgy tűnik, sikerült megtalálni a kormányzat számára legmegfelelőbb közlekedésiminiszter-jelöltet: Nógrádi László ugyanis a parlament gazdasági bizottsága előtt szerdán elmondta: örül annak, hogy nem kell autópályaépítéssel foglalkoznia (ez ugyanis a Magyar Fejlesztési Bank és a Nemzeti Autópálya Rt. közös ügye), s azzal is egyetért, hogy az informatikai és hírközlési ágazatokat leválasztják a jelenleg még Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumnak nevezett tárcáról. A jelöltet egyébként a gzadasági bizottság 21 igen szavazattal, két tartózkodás mellett, ellenszavazat nélkül támogatta.
Nógrádi László kifejtette, számára nem elsősorban a népszerűség fokozása lesz a cél
Nógrádi László a parlamenti honatyáknak és később az újságíróknak is elmondta, hogy - ha megkapja miniszteri kinevezését - Manninger Jenő politikai államtitkárra mindenféleképpen számít a tárca további vezetésében. (Manninger az Indexnek szintén megerősítettea bejelentést, s elmondta, maradni fog posztján.) Ugyanakkor a miniszterjelölt nem tartotta kizártnak, hogy más államtitkárok esetleg távoznak a jövőben Közlekedési és Vízügyi Minisztériumnak átnevezendő szervezettől.

A kormányfő által kedden felkért miniszterjelölt elmondta, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt akar fektetni az európai integráció kérdéseire, s egy ezzel foglalkozó helyettes államtitkárság felállítását is tervezi.

A leendő miniszter felvetette, hogy a Széchenyi-terv mellett esetleg egy közlekedésfejlesztési Baross Gábor-tervre is szükség lenne, s felvetődött a vízügy előmozdítására egy Vásárhelyi-projekt ötlete is.

Ellenzéki képviselők azonban megkérdőjelezték e koncepciók megvalósíthatóságát: szerintük egyre több terv létezik, de 2002-ig már nem biztos, hogy lesz belőlük bármi is. A honatyák közül Farkas Imre (MSZP) azt is felvetette, hogy az új miniszter hosszú évekig számítástechnikával foglalkozott, s most éppen azt a területet választják le tárcájáról, amelyhez a legjobban ért.

Nógrádi László
"Nagyobb hangsúlyt akarok fektetni az európai integráció kérdéseire"
Nógrádi László válaszában elmondta: rendszerszervezéssel, rendszertervezéssel foglalkozott, többek között vízügyi területen. Így például dolgozott a borosdi, a baranyai, a szolnoki és a Fővárosi Vízműveknél is. Hozzátette: nem tekinti magát informatikai szakembernek.

Kovács Kálmán, a gazdasági bizottság SZDSZ-es alelnöke megköszönte Katona Kálmán távozó közlekedési miniszter tevékenységét, bár hangsúlyozta, hogy hagyott maga után megoldandó feladatokat a most felmentett tárcavezető. Farkas Imre pedig úgy fogalmazott, hogy Katona Kálmánnal egy népszerű minisztert vesztett a kormány, s így sikerült megint kemény kihívások elé állítania magát a kabinetnek.

Nógrádi László kifejtette, számára nem elsősorban a népszerűség fokozása lesz a cél, hanem az, hogy tetteivel bizonyítsa: képes ellátni feladatait. Az előtte álló problémák közül fontosnak minősítette a kistelepülések segítését, a városok körüli elkerülő utak építését, a vasút reformját és átszervezését, valamint a vízügy fejlesztését, pótlólagos forrásokkal való ellátását.