Kedvezőtlen gazdasági helyzet idején Magyarországon több ember aggódik a sztrájkok és összetűzések miatt, mint a legtöbb más európai országban, derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb közvélemény-kutatásából. A 48 európai országban, 26,3 ezer internetező megkérdezésével elkészített felmérés szerint gazdasági hanyatlás esetén átlagosan az emberek 12 százalékát nyugtalanítják a sztrájkok és 16 százalékukat a polgári összetűzések.
Ehhez képest Magyarországon a sztrájkoktól tartók aránya 18 százalék, az összetűzések miatt aggódóké pedig 32 százalék. A magyaroknál jobban - 1 százalékponttal - csak a lengyelek félnek. A sztrájkoktól Franciaországban tartanak a legtöbben, az emberek 28 százaléka jelölte be ezt a gazdasági hanyatlás hét lehetséges következményét felsoroló listán. (MTI)
Halmaj állomáson a főnök arra kényszerítette a forgalmi szolgálattevőt, hogy tizenkét órán túl dolgozzon, ami jogellenes. Hasonlóan jogellenes a pusztaszabolcsi főnök intézkedése is, aki arra utasította az éjszakás váltókezelőt, hogy nappal egy másik toronyban folytassa a szolgálatot. A Déliben az éjszakás forgalmistát túlóráztatják, hogy a nappalos ne állhasson szolgálatba, aki egyébként sztrájkolna, olvasható a VDSZSZ honlapján.
Az MTI korábban arról számolt be, hogy a VDSZSZ területi vezetője szerint Borsodban, egyebek mellett Miskolcon és Szendrőn is túlmunkákra kényszerítették az éjszakásokat.
A szakszervezet feljelenti a munkaügyi főfelügyeletnél azokat a vasúti vezetőket, akik törvényellenesen meghosszabbítják a korábban szolgálatban lévő munkaidejét - mondta Gaskó István, a VDSZSZ elnöke. Sárospatakon, Halmajban, Szendrőn, Sátoraljaújhelyen, Celldömölkön, Tapolcán, Zalaegerszegen leváltják a sztrákolókat, illetve túlmunkát rendelnek el a munkabeszüntetésben részt venni nem kívánó vasutasok számára.
Gaskó István elmondta: a munkáltató úgy próbálja megakadályozni a sztrájkot, hogy műszakváltáskor nem engedi szolgálatba állni a sztrájkolót, a korábbi műszakban dolgozónak meghosszabbítják a szolgálatát 12 órán túl, ami törvényellenes és balesetveszélyes. Hozzátette, hogy ezzel az utasok testi épségét és a vagyonbiztonságot kockáztatják. (MTI)