A düsseldorfira hasonlíthat majd a nagykörúti villamos

2003.04.10. 14:09
A budapesti Siemens villamos leginkább a düsseldorfi modellre fog hasonlítani - tudta meg az Index a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettől. Az R100-as gyári jelű modell alapvetően különbözik a többi Combinotól, és gyakorlatilag az egyetlen olyan típus, mely Budapesten utasforgalmi szempontból szóba jöhet.
Az Index információi szerint a Siemens alapvetően a düsseldorfi változatot (Combino R100) ajánlotta, kétoldali ajtós, kétirányú kivitelben. A budapesti várhatóan két modullal hosszabb lesz a düsseldorfinál.

Arc

Ebből a fajtából csak Düsseldorf kapott, más város nem. Az Index fórumon szerveződött VEKE szóvivője elmondta, hogy az R100 lényegesen eltér a többi Combinotól, főként elejének kialakításában, így az összes többi változat design megoldásait nem lehet átvenni. A szakember szerint ettől függetlenül lehet teljesen új "arcot" is tervezni a járműnek.

Az egyesület szerint így fest majd a Combino Budapest

A jármű elején található kiskerekű futó forgóvázat, amely ennek a villamosnak a különlegessége, "szoknyával" takarták. Az egyesület készített egy ábrát: szerintük hogyan is nézne ki egy színhű és budapesti hangulatú járgány, a hasonló kialakítású Kisföldalatti mintájára.

Budapesti speckó

Az R100-as utasforgalmi szempontból talán a legjobb megoldás, ami a Nagykörútra elképzelhető - mondta Dorner Lajos. A Nagykörút a világ legforgalmasabb villamospályája, hasonló utasforgalomnál - amennyiben ez technikailag lehetséges - metróval váltják ki a villamost. A másik sajátosság, hogy a Nagykörúton a járművek elején és végén száll fel a legtöbb utas. Emiatt a Siemens, és más gyártók legtöbb modellje nem lett volna jó választás, ugyanis elől nincs, vagy - mint az galériánk képein is látható - csak egy szimpla ajtajuk van.

A franciák villamosa is jó

Tetszési index
Az Index olvasói a szavazáson a legtöbb voksot a Siemens lisszaboni típusára adták. A düsseldorfi modell a második legtöbb szavazatot kapta. Galéria és szavazógép
Szakemberek szerint a francia Alstom villamosa technikailag legalább olyan jó, ha nem jobb, mint a Siemensé, ezért ahhoz, hogy megítélhessük, tényleg a legjobb döntés-e a Siemens, egy fontos adatot tudnunk kellene, ez pedig szerintük az úgynevezett élettartamköltség. Egy villamost ugyanis minimum 30 évre terveznek és a költségek jelentős része az üzemeltetés során jelentkezik. A BKV és a hivatal eddig erre vonatkozó adatokat nem közölt.