Alagútba terelnék a rakpartot
A szervezet állásfoglalása szerint minden hasonló beavatkozást megfelelő szakmai egyeztetés kell megelőzzön - ennek hiányát sérelmezik egyébként a zöld- és civil szervezetek -, ha ez elmarad, akár a világörökségi cím is megvonható.
Csak vakítanak a tervvel?
A főváros tavaly év végén mintegy 28 milliárd forintnyi hitelt vett fel, melynek egy részét a rakpart bővítésére fordítanák. Azonban az eddigi nyilatkozatokból az derül ki, hogy részben ebből a pénzből fedeznék a 2-es metró öt évig tartó felújítását is - ami ötvenmilliárdos nagyságrendű beruházás. A Népszabadság szerint a rakpart bővítése az alagút és a gyalogossétány nélkül is jócskán meghaladja a tízmilliárd forintot, az átdolgozott tervek alapján ennél jóval többe kerül majd a bővítés. Ezért nem zárható ki, hogy az alagút-sétánnyal fedett sztrádaterv csupán az UNESCO és a zöldek-civilek megnyugtatására készült, a beruházás ügyét pedig egyelőre "jegeli" a városháza.
Ráadásul nemcsak az építési engedély hiányzik a beruházás megindításához. Mivel a környezetvédelmi szakhatóság csak tavaly nyáron adta hozzájárulását a bővítéshez, az eltelt idő alatt az addig beszerzett többi engedély hatályát veszítette, így a Városházának mindent előről kellene kezdenie.