Alagútba terelnék a rakpartot

2004.01.08. 10:17
Felülvizsgáltatja a Budai alsó rakpart bővítési terveit a főváros a környezetvédő és civil szervezetek nyomására. A Népszabadság úgy tudja, hogy az új variáns szerint a négysávos út a Margit híd és a Szabadság híd közötti szakaszon alagútban futna, felette pedig gyalogossétányt létesítenének.
Kétszer kétsávosra bővítené a Budai alsó rakpartot a főváros, melynek terveit már a kezdetektől élénk tiltakozással fogadták környezetvédő és civil szervezetek. A főváros most felülvizsgálja a bővítési terveket - tudta meg a Népszabadság. A lap információi szerint ebben szerepet játszhatott, hogy a vitatott beruházással - mivel a világörökség részeként számontartott Duna-partot érinti - az UNESCO párizsi központja is foglalkozott.

A szervezet állásfoglalása szerint minden hasonló beavatkozást megfelelő szakmai egyeztetés kell megelőzzön - ennek hiányát sérelmezik egyébként a zöld- és civil szervezetek -, ha ez elmarad, akár a világörökségi cím is megvonható.

Csak vakítanak a tervvel?

A főváros tavaly év végén mintegy 28 milliárd forintnyi hitelt vett fel, melynek egy részét a rakpart bővítésére fordítanák. Azonban az eddigi nyilatkozatokból az derül ki, hogy részben ebből a pénzből fedeznék a 2-es metró öt évig tartó felújítását is - ami ötvenmilliárdos nagyságrendű beruházás. A Népszabadság szerint a rakpart bővítése az alagút és a gyalogossétány nélkül is jócskán meghaladja a tízmilliárd forintot, az átdolgozott tervek alapján ennél jóval többe kerül majd a bővítés. Ezért nem zárható ki, hogy az alagút-sétánnyal fedett sztrádaterv csupán az UNESCO és a zöldek-civilek megnyugtatására készült, a beruházás ügyét pedig egyelőre "jegeli" a városháza.

Ráadásul nemcsak az építési engedély hiányzik a beruházás megindításához. Mivel a környezetvédelmi szakhatóság csak tavaly nyáron adta hozzájárulását a bővítéshez, az eltelt idő alatt az addig beszerzett többi engedély hatályát veszítette, így a Városházának mindent előről kellene kezdenie.