XY vagyok, a Fidesz nevében jöttem
További Belföld cikkek
- Ködbe borul az ország, kiadták a figyelmeztetést
- Budapesten látták Greta Thunberg svéd klímaaktivistát
- Összeütközött négy autó az M1-es autópályán
- Reagált a magyar kormány a Barátság kőolajvezeték elleni vélhető terrortámadás hírére
- A Demokratikus Koalíció szerint Orbán Viktor és Szijjártó Péter is sunnyog
Hűtőmágnes és Orbán
A kedden megkezdődött személyes megkeresési kampányban az Index információi szerint választókerületenként 50-100 aktivista vesz részt. A mozgósító csapatok azt a feladatot kapták, hogy a szimpatizánsnak tekintett, a párt valamilyen listáján már regisztrált szavazókorúakat győzzék meg a választási részvétel fontosságáról, ösztönözzék a Fidesz jelöltjére való szavazásra őket, valamint, hogy felmérjék az ellenzéki mozgóurna-igényt. A pártközpontból kapott forgatókönyv az aktivistáknak a "Szép jó napot kívánok, XY vagyok, a Fidesz nevében jöttem." felütéssel ajánlatos kezdeniük mondókájukat. A fideszes látogatóknak egy új Orbán-levelet, egy fideszes hűtőmágnest és egy tollat is át kell adniuk a címen talált választóknak.A jobb élet megéri
A mozgósítókat a teljes választói listával és saját körzetükről készült térképpel felszerelkezve indították el a helyi kampányirodákból. A központban a teljes listán jelölték be a felkeresendő címeket. A forgatókönyvhöz a sikeres meggyőzés érdekében konfliktuskezelő tanácsokat is mellékeltek, és típusválaszokat a nehéz kérdésekre. Ha például a felkeresett választó problémázik azon, honnan tudták meg a címét, a tanács szerint azt kell válaszolni, hogy "mindenkit megkeresünk, mindenkit szeretnénk választásra buzdítani". Ha pedig a címzett kiadná a kopogtatók útját, hogy ne zavarják, akkor ajánlatos arra terelni a szót, hogy a "jobb élet megéri ezt a néhány percet".
Mandulaműtétről telefonon
A személyes megkereséssel párhuzamosan a helyi irodák telefonon is tartják a saját szavazókkal a kapcsolatot. A választókerületi kampányközpontokból további aktivisták hívják a meglévő telefonszámokat. Az útmutató nekik is ajánl típusválaszokat. A titkos számuk miatt aggályoskodó választókat a konfliktuskezelő tanácsadás szerint azzal kell leszerelni, hogy a hívott fél egyik személyes ismerősétől kapta meg a párt a számot, amit a továbbiakban is titkosan kezelnek, sőt a központban azt sem rögzítették, hogy kitől származik az információ a számról. A helyi buzdító telefonok mellett egy központi telefonos kampányt is indított az utolsó héten a Fidesz. A több tízezres automatahívás során Orbán Viktor beszél legalább fél percig arról, hogy az MSZP győzelme esetén 300 ezer forintba kerül majd egy mandulaműtét.Az MSZP is buzdít 9-én
Akadozik viszont az MSZP mozgósítása. Úgy tudjuk, hogy a szimpatizánsok több helyen egyáltalán nem készülnek pluszmunkával a hétvégi választásokra. Jóllehet kampánycsendben tilos bármilyen agitálás, nemcsak a Fidesz, hanem az MSZP is arra készült, hogy szimpatizánsait, potenciális választóit még a választások napján is szavazásra buzdítsa.
A Fidesz ismert módon, úgynevezett door to door kampányra készül az utolsó napon. Információink szerint, az MSZP-ben is erre a fajta mozgósításra készültek, ugyanakkor korábban kifejezetten a lakásokban agitáló pártaktivisták ellen az MSZP "Kérem, ne zavarjanak!" szórólapokat készítettetett.
Hiller jó napot kívánt
Hiller István hétfőn az egyik kereskedelmi televízió reggeli műsorában viszont már azt mondta, hogy szimpatizánsaik az utcán a járókelőket köszöntik, és szavazásra valamint arra buzdítják őket, hogy az MSZP-re adják voksukat.
A billegőkre koncentrálnak
Amennyiben a pártaktivisták a szavazás napján agitálnak, úgy választási törvényt sértenek, de a kampánycsendig tartó utolsó napokban még bevethetők. A szimpatizánsok mozgósító erejéről viszont párton belül is megoszlanak a vélemények. Egy forrásunk szerint a "mozgósítással baj van". Más források szerint viszont a párt nem is tervezett minden választókörzeben személyes megkeresését, hanem az előrejelzések szerint billegő 40-50 körzetre koncetrál. Ezeken a helyeken a Fidesszel párhuzamosan a szocialisták is látogatókampányt indítottak.