A környezetvédelmi engedély megfellebbezése a szokásos államigazgatási eljárás keretében történik, és ez azt jelenti, hogy akár hónapokat is csúszhat a 4-es metró építése - nyilatkozta korábban Bandula István, a DBR Metró projektigazgatóság főmérnöke. Ennyi ideig tarthat ugyanis, amíg a másodfokon eljáró környezetvédelmi felügyelőség dönt a kifogásokról.
Hatástanulmányt és garancialapot akarnak
Ignéczi Tibor, az ETKE elnöke az Info Rádiónak azt nyilatkozta, hogy elsősorban a Thököly úti szakaszra vonatkozó hatástanulmány hiánya miatt támadják meg az engedélyt. Az elnök attól tart, hogy a kérdéses szakaszon lévő, rossz műszaki állapotban lévő házak nem bírnák az építéssel járó terhelést.
A civil szervezet vezetője azt javasolja, hogy a főváros állomásonként hozzon létre egy 500 millió forintos garancialapot, melyből a keletkező károkat megtérítheti.