1975: lezuhan egy IL-18-as Ferihegyen
A Népszabadság január 16-i száma a címoldal alján, vastag betűkkel hozta a szerencsétlenség hírét: "A Magyar Légiközlekedési Vállalat IL-18 típusú repülőgépe Berlinből hazatérőben leszállás közben a Ferihegyi repülőtéren szerencsétlenül járt. A kilencfőnyi személyzet életét vesztette."
Itt a személyzet felsorolása következik. A legfiatalabb, egy légikísérő, 22 éves volt, a legidősebb, a rádiónavigátor, 49 éves. Hogy mi történt, azt a szerencsétlenség napján még nem lehetett tudni – vagy nem árulták el a közvéleménynek. A gépen utasok nem voltak.
Egyébként ugyanazon a napon az NDK-ban is volt egy légiszerencsétlenség. Éppen onnan tért haza, ugye, a magyar IL-18-as is. A Népszabadság csak annyit közölt róla, hogy a gép pilótája és további öt személy vesztette életét.
A Malév másnap csak annyit közölt, hogy a Ferihegyi repülőteret az érkező és az induló forgalom részére csütörtökön 17 órától megnyitotta. Az újságot több héttel előre végignyálaztam, de a szerencsétlenségről, így az okokról sem, többé nem írtak.
A Belsőségen másfél hónapja Krepsz Zoltán írt a tragédia okáról, íme:
"Az időpont 1975. január 15., hideg, ködös este – mondhatni, repüléshez nem éppen ideális állapot. A HA-MOH lajstromjelű Malév IL-18-as Berlinből tartott Budapestre, fedélzetén 9 fős személyzettel, utasok nélkül. A pilóta nem volt a helyzet magaslatán, háromszor is megpróbálta letenni a gépet a nagy ködben, de utoljára végzetesen elvétette a manővert: 120 méterrel a kifutópálya középvonalától balra, és mintegy 1,3 kilométerrel az ideális földet érési pont után az IL-18-as gyakorlatilag megsemmisült a becsapódásban – a függőleges vezérsíkon kívül szinte nem maradt belőle semmi."