![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
További Belföld cikkek
-
Törölték azt a repülőjáratot, amivel Ákos és zenekara ment volna Tusványosra
- Ők már biztosan beülnek a Tisza Párt színeiben a Fővárosi Közgyűlésbe
- Alkalmi bélyeget bocsát ki a Magyar Posta
- Szexuális tartalmú beszélgetéseket folytatott fiatal fiúkkal Szabadszállás jegyzője
- Kábítószer-kereskedőt és -fogyasztókat fogtak el Kerecsenden
![]() |
Hernádi Zsolt bejelentette, hogy távozik az elnöki posztról |
Szarvas Ferenc tájékozatott arról, hogy a légitársaság hamarosan két új gépet szerez be, Kovács Ferenc vezérigazgató pedig utóbb elárulta, hogy Boeing 737-400-asok lízingeléséről van szó. A "menetrend szerint" érkezik majd augusztus 15. után egyébként egy Boeing-767-es is.
Mint megtudtuk, a Malév anyagi lehetőségei nem engedik meg a 100 millió dolláros gépvásárlásokat (amire csak a privatizáció után kerülhet sor, állami tőkeemlés híján), ezért veszi bérbe a Boeingokat. Elhangzott az is, hogy a cég utolsó 737-200-as típusú gépe várhatóan szeptemberben áll ki a forgalomból. Ezzel e típus előbb tűnik el a gépparkból, mint a sokat bírált TU-154-esek. A társaság illetékesei egyébként korábban kifogásolták azt az állítólagos sajtókampányt, amely a szovjet (orosz) gépek ellen folyik.
Privatizáció: kormánydöntésre várva
![]() |
Kovács Ferenc vezérigazgató Továbbra is megtartja posztját |
A Malév privatizációja is szóba került a sajtótájékozatón, s mint elhangzott, az ING Barings cég kapta a tanácsadói megbízást a magánosítás lebonyolításához. Szarvas Ferenc bízik abban, hogy a kormány hamarosan megtárgyalja a hatáskörébe tartozó ügyet, és néhány héten belül döntés születik a privatizáció menetéről.
Majdnem-balesetek és késések
Az elmúlt hetekben több kínos eset is történt a Malévnél. A szaloniki gép csak másodszorra tudott landolni a görög városban, s a TU-154-es pilótáiról egyre több hírforrás is úgy tudósított - köztük az Index is -, hogy elfelejtették kiereszteni a gép futóművét. Ezzel kapcsolatban Kovács Ferenc nem árult el újabb részleteket, csak annyit, hogy kedden szállítják Németországba a TU-154-es fekete dobozát, és csak ennek vizsgálata után lehet többet tudni az ügyről.
Múlt hét pénteken egy Fokker-70-es - egyes hírek szerint - kigyulladt Ferihegyen, amit a Malév cáfolt, és "füstölésnek" minősítette az ügyet. Kovács Ferenc szerint azóta kiderült: egy szerelő hibájából történt az eset, és a Fokkert ezután nagyjavításra viszik - ami amúgy is időszerű volt.
![]() |
Átalakuló Malév-vezérkar A Hyatt-tábla mögött: Szarvas Ferenc |
A charter-járatok az elmúlt hetekben szintén igen sokat késtek. Szarvas Ferenc, Hernádi Zsolt és Kovács Ferenc egybehangzóan azt állították, hogy ezek a problémák teljesen megszokottnak minősíthetők az európai légiközlekedésben. Ilyen szempontból a Malév átlagos pontosságúnak mondható.
Az új elnök kiemelte, hogy a késések ügyével immár az Európai Unió vezetői is foglalkoznak, mert a kontinens légtere annyira zsúfolt, a forgalom annyira megnövekedett, hogy ezt a repülőterek nem tudják követni megfelelő nagyságrendű beruházásokkal.