Natália
1 °C
7 °C

Új elnök és gépek a Malévnál

2000.07.17. 20:02
Lemondott a Malév elnöki posztjáról Hernádi Zsolt, aki a jövőben Mol-elnökként és Takarékbank-vezérként dolgozik tovább, s emellett megtartja a malévbeli igazgatósági tagságát is. Hernádi utódja a légitársaság elnöki posztján Szarvas Ferenc lett, aki szintén több funkciót tölt be egyidejűleg, hiszen nem távozik az Államadósság-kezelő Központ éléről sem. A Malév vezetői bejelentették: a társaság két új gépet (Boeing 737-400-asokat) szerez be, és szeptembertől kivonják az utolsó 737-200-ast a forgalomból.
Hernádi Zsolt bejelentette, hogy távozik az elnöki posztról
A Malév hétfő délutáni sajtótájékoztatóján Hernádi Zsolt bejelentette, hogy távozik az elnöki posztról, mert nem tudja egyidejűleg ellátni a Mol-elnöki és a Takarékbank vezérigazgatói tisztségével járó feladatokat. Ezután Szarvas Ferenc, a légitársaság új elnöke elmondta, hogy a cég biztonságos működésére törekszik a jövőben.

Szarvas Ferenc tájékozatott arról, hogy a légitársaság hamarosan két új gépet szerez be, Kovács Ferenc vezérigazgató pedig utóbb elárulta, hogy Boeing 737-400-asok lízingeléséről van szó. A "menetrend szerint" érkezik majd augusztus 15. után egyébként egy Boeing-767-es is.

Mint megtudtuk, a Malév anyagi lehetőségei nem engedik meg a 100 millió dolláros gépvásárlásokat (amire csak a privatizáció után kerülhet sor, állami tőkeemlés híján), ezért veszi bérbe a Boeingokat. Elhangzott az is, hogy a cég utolsó 737-200-as típusú gépe várhatóan szeptemberben áll ki a forgalomból. Ezzel e típus előbb tűnik el a gépparkból, mint a sokat bírált TU-154-esek. A társaság illetékesei egyébként korábban kifogásolták azt az állítólagos sajtókampányt, amely a szovjet (orosz) gépek ellen folyik.

Privatizáció: kormánydöntésre várva

Kovács Ferenc vezérigazgató
Továbbra is megtartja posztját
A Malév Szarvas Ferenc szerint Magyarország egyik legjobban bevezetett márkaneve a nemzetközi piacon, így továbbra is meg kell őrizni a társaság jó hírnevét. Ehhez hozzátartozik a menedzsment kiegészítése is, de - mint mondta - ez nem a sajtó számára hírértékű posztokat fogja érinteni. Ezzel burkoltan arra célzott, hogy Kovács Ferenc vezérigazgató továbbra is megtartja posztját.

A Malév privatizációja is szóba került a sajtótájékozatón, s mint elhangzott, az ING Barings cég kapta a tanácsadói megbízást a magánosítás lebonyolításához. Szarvas Ferenc bízik abban, hogy a kormány hamarosan megtárgyalja a hatáskörébe tartozó ügyet, és néhány héten belül döntés születik a privatizáció menetéről.

Majdnem-balesetek és késések

Az elmúlt hetekben több kínos eset is történt a Malévnél. A szaloniki gép csak másodszorra tudott landolni a görög városban, s a TU-154-es pilótáiról egyre több hírforrás is úgy tudósított - köztük az Index is -, hogy elfelejtették kiereszteni a gép futóművét. Ezzel kapcsolatban Kovács Ferenc nem árult el újabb részleteket, csak annyit, hogy kedden szállítják Németországba a TU-154-es fekete dobozát, és csak ennek vizsgálata után lehet többet tudni az ügyről.

Múlt hét pénteken egy Fokker-70-es - egyes hírek szerint - kigyulladt Ferihegyen, amit a Malév cáfolt, és "füstölésnek" minősítette az ügyet. Kovács Ferenc szerint azóta kiderült: egy szerelő hibájából történt az eset, és a Fokkert ezután nagyjavításra viszik - ami amúgy is időszerű volt.

Átalakuló Malév-vezérkar
A Hyatt-tábla mögött: Szarvas Ferenc
A hét végén a Malév párizsi járata nem szállt fel, az utasok így a francia fővárosban rekedtek. A vezérigazgató hangsúlyozta: a társaság inkább töröl egy járatot, mint hogy műszaki hibával - amelyet most észleltek a gépen - szálljanak fel az utasok és a pilóták.

A charter-járatok az elmúlt hetekben szintén igen sokat késtek. Szarvas Ferenc, Hernádi Zsolt és Kovács Ferenc egybehangzóan azt állították, hogy ezek a problémák teljesen megszokottnak minősíthetők az európai légiközlekedésben. Ilyen szempontból a Malév átlagos pontosságúnak mondható.

Az új elnök kiemelte, hogy a késések ügyével immár az Európai Unió vezetői is foglalkoznak, mert a kontinens légtere annyira zsúfolt, a forgalom annyira megnövekedett, hogy ezt a repülőterek nem tudják követni megfelelő nagyságrendű beruházásokkal.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?