Januárig felülvizsgálják az összes budapesti híd- és autópálya felhajtót, illetve az összes, osztott pályás útra vezető felhajtót, tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ. A Nyugat-Európában, - például az osztrák autópályákon - elterjedt, úgynevezett "tenyértáblák" bevezetését is vizsgálják.
Újabb közlekedési táblát helyeztek el a Lágymányosi híd lehajtójánál, ahol az előző héten súlyos, három halálos áldozatot követelő baleset történt. A híd lehajtóját a sofőr felhajtónak használta, ezért történhetett a baleset. A hétvégén lezajlott vizsgálat megállapította, hogy az érintett útszakasz megfelel a forgalombiztonsági, jogszabályi alapkövetelményeknek, de a biztonság növelése miatt mégis új táblát raktak ki.
A BKK még a hétvégén felkérte az illetékes szervezeteket, hogy azonnal vizsgálják fölül a Lágymányosi híd felhajtójánál kialakított forgalmi rendet. A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) mint forgalomtechnikai üzemeltető, megvizsgálta a helyszínt és megállapította, hogy a kialakított forgalmi rend a forgalombiztonsági alapkövetelményeknek és a jogszabályi előírásoknak minden tekintetben megfelel - ugyanakkor döntöttek a forgalombiztonság növeléséről a csomópontban, olvasható a BKK közleményében.
Hogy minél kisebb legyen a tévedés esélye, az FKF hétfőn újabb "behajtani tilos" táblát helyezett el, az eddig is ott lévő táblával szemben, az út másik oldalán. Az FKF ezen felül a következő napokban megvizsgálja, hogy milyen útburkolat-felfestési javításokra van szükség az érintett csomópontban.
A BKK közleményében hangsúlyozza, hogy a Lágymányosi hídon eddig is megfelelő volt forgalom biztonsági szempontból a felhajtók kialakítása. A tragikus balesetek azonban felhívják a figyelmet arra, hogy a jogszabályi előírások betartásán túl szükség van a forgalombiztonság növelésére és a sofőrök tájékozottságának javítására is, illetve a figyelemfelhívó jelzések számának növelésére.