Ismét ginától lettek rosszul

2012.01.28. 09:04 Módosítva: 2012.01.28. 12:42

Az Index információ szerint ismét a gina nevű drog miatt kellett mentőt hívni három fiatalhoz egy fővárosi szórakozóhelynél. A NightShift-parti szervezői a Facebook-oldalán elnézést kértek a vendégektől az Up! nevű lágymányosi klubban rendezett rendezvény kényszerű lefújásáért, a közlemény szerint "valaki ginát osztogatott, több személyt mentő szállított a kórházba".

Az Országos Mentőszolgálat sajtóügyeletese, Valics Dezső megerősítette a hírt: a mentők az éjszaka két kocsival érkeztek a helyszínre, ahonnan két fiút és egy lányt szállítottak az Erzsébet kórházba.

A két fiú állapota nem volt túlyos, a lány azonban egy ideig életveszélyben volt, légzési problémái miatt a mentősöknek intubálniuk kellett. A sajtóügyeletes szerint a 20 év körüli fiatalok gyors felépülésre számíthatnak.

A szervezők később azt is bejelentették, hogy a szigorú biztonsági intézkedések ellenére került be kábítószer a rendezvényre. Azt is közlik, hogy "mivel a Shift messzemenően elítéli a kábítószerfogyasztást és kiáll a kulturált és drogmentes szórakozás mellett, ezért a szomorú események miatt, illetve a drogfogyasztás elleni tiltakozásként, úgy döntött, hogy a partysorozatot megszünteti. A hírek szerint az elszállított fiatalok javuló egészségi állapotban vannak, és maradandó egészségkárosodás nélkül felépülnek. Mégis úgy érezzük, hogy a megtörtént események miatt, elveinkkel összeegyeztethetetlen a Shift sorozat továbbműködtetése".

A szervezők elnézést kértek a partyra bérbe vett klub üzemeltetőjétől. A kiadott szórakozóhely is közleményt adott ki, amelyben elítélik a történteket, és a szervezők felelősségét hangoztatják, akikkel azonnali szerződést bontottak. Még hozzáteszik azt is, hogy tovább folytatják a harcot a gina és egyéb drogok ellen.

A ginának nevezett GHB színtelen, szagtalan, íztelen, festéklemosó szer, mely kisebb adagban euforikus állapotot okoz. Pár csepp italba csöppentve kb. 10 perc leforgása alatt teljes tudatkiesést okozhat, néhány másodperc szédülés után ájulás következik. Gyakran alkalmazzák arra, hogy a magatehetetlen áldozatot kirabolják vagy megerőszakolják.

A szer gyorsan kiürül a szervezetből, az ember egy pillanat alatt teljes éberséggel tér magához, legfeljebb nem érti, hogy hogyan került az adott helyszínre. Alkohollal keverve halált is okozhat, mert a légzés veszélyes mértékben lelassulhat (ismertető pdf).

Az ilyen visszaélések ellen a szórakozóhelyeken úgy lehet védekezni, ha az ember nem hagyja az asztalán felügyelet nélkül a poharát. A héten egy húszéves fiatal halt meg valószínűleg gina túladagolás miatt Debrecenben, két társa rosszul lett,  január 7-én pedig a Hajógyári-szigetnél esett össze három fiatal, akiket kórházba vittek.

  • Hírek
  • Bankszámla