Európai alagutak minősítése
További Bulvár cikkek
![]() |
A kerülőút a hágon keresztül vezet (Obertauern) |
A legfontosabb biztonsági kritériumok közé szerintük az tartozik, ha nincs szembejövő forgalom, folyamatos a leállósáv és a gyalogút, fél kilométerenként beállóhely várja az elromlott autókat. Ugyanígy az alagutakban rendszeres távolságokban megfordulási lehetőséget és segélykérő telefonokat kellene létesíteni.
| |
|
Ezen szempontok alapján a mesterséges "barlangok" egyike sem bizonyult abszolút biztonságosnak, egyik sem kaphatta meg a "kiváló" minősítést. "A fekete üregek még ma is ketyegő bombák, egy év alatt a helyzet javítására alig történt valami" - állapította meg rezignáltan az ÖAMTC szakértője.
Összesen 25 alagutat jártak be (Belgium 2, Németország 3, Franciaország 3, Nagy-Britannia 3, Olaszország 2, Ausztria 4, Svájc 5, Spanyolország 3), és nyolc közülük minden szempontból megbukott. Tíz esetben elégségesnek ítéltek a körülményeket, és csak 7 alagút kapta meg a "jó" minősítést.
A szakértői csoport a svájci Gubrist-alagutat minősítette a kontinensen a legjobbnak. Két külön alagút, külön szellőztetett átjárókkal, jó menekülési és mentőútvonalakkal. Ezek egy esetleges tűz esetén jelentősen javítanák a túlélési esélyeket. De még így sem tökéletes minden, a kiváló minősítést ennek az alagútnak sem lehetett megadni.
![]() |
Jó minősítést kapott az Engelberg alagút Stuttgart mellett |
Az osztrák alagutak közül a Salzburg melletti Schönberg alagút kaphatta meg a "jó" minősítést. "Kielégítőre" vizsgázott a tiroli Lermoos alagút és a felújított Tauerntunnel. "Aggasztó" minősítést kapott viszont a Perjen-alagút. Osztrák szakértők emiatt a folyamatos felújítást és a kétcsöves pályavezetésre való áttérést szorgalmazzák. Az ÖAMTC szeretné EU szinten előíratni a rendszeres és előzetes bejelentés nélküli biztonsági vizsgálatokat.