A forgalomirányítás miatt zuhant le a Comair-gép

2006.08.28. 06:31
A kereskedelmi fogalom kiszolgálására nem alkalmas rövid reptérről szállt fel az az utasszállító, mely vasárnap zuhant le ötven emberrel a fedélzetén. A rövid kifutópályán nem lehetett a gépet biztonságos felszállási sebességre gyorsítani. A túlélő a másodpilóta, állapota válságos.

A rövidebb kifutópályáról szállt fel vasárnap Comair légitársaság utasszállító repülőgépe a Kentucky állambeli Lexingtonban, a vizsgálat elsődleges adatai szerint ez okozta a 49 emberéletet követelő katasztrófát, közölte az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal.


Roncs a mezőn

A Comair társaság gépe a Kentucky államban fekvő Lexingtonból indult el Atlanta felé 47 utassal és 3 fős személyzettel a fedélzetén, ám nem sokkal a felszállás után a repülőtérhez közeli erdőbe zuhant. A légi jármű törzse nem hullott darabjaira, kívülről nagyjából épnek látszott, de a becsapódáskor kigyulladt. A katasztrófának egyetlen túlélője van, a másodpilóta, állapota válságos.

A vasárnap megtalált adatrögzítők, illetve a baleset helyszíne arra utal, hogy a gép a repülőtér rövidebbik kifutópályáról szállt fel. A 1050 méter hosszú kifutópálya kereskedelmi járatok kiszolgálására nem alkalmas, közölte hétfőre virradóra tartott sajtótájékoztatóján Debbie Hersmann, a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal munkatársa.


A gép repülési adatait rögzítő doboz
Vagyis a felszállás végrehajtásához szükséges úthossz nem volt elég, a repülőgép hajtóműve a rövid szakaszon nem volt képes a gépet a biztonságos felszállási sebességre felgyorsítani.

Új gép volt

A gépet a társaság újonnan vásárolta 2001 januárjában, és szombaton, a baleset előtti napon végezték le az esedékes karbantartást. A gép összesen 14 500 órát repült, közölte Don Bornhorst, a Comair elnöke.

Az 1977-ben alapított Comair a Delta Air Lines légitársasághoz tartozik, belföldi, illetve kanadai és bahamai járatokat üzemeltet.