Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Eluralkodott a káosz a Heathrow szuperterminálján

2008.03.29. 15:33
A londoni Heathrow repülőtér új termináljának csütörtöki megnyitása óta nem tudják megoldani a technikai problémákat, így a hétvégén is kénytelenek számos járatot törölni. A szakszervezetek előre jelezték, hogy a személyzet nem megfelelő képzése fennakadásokat okozhat. A British Airways szombaton változtatott álláspontján, és bejelentette, minden ésszerű költséget megtérít.

Szombatra és még vasárnapra is járatok tucatjait törölte a British Airways légitársaság a londoni Heathrow repülőtér vadonatúj 5-ös termináljának forgalmát a csütörtöki nyitás óta bénító technikai problémák miatt. A törölt járatok között van az egyik szombati budapesti is.

Szombaton 347 járat indult volna menetrend szerint a BA kizárólagos használatában lévő terminálról, de 66-ot törölni kellett a folytatódó, illetve az előző napokról áthúzódó fennakadások miatt.

Tekintse meg képeinket!

Törölték a British Airways három aznapi budapesti járata közül a középsőt, a helyi idő szerint 13:40 órakor induló 866-ost. Ugyanezt a járatot előző nap is törölték. A reggeli budapesti járat valamelyes késéssel elindult, az estit, illetve a három vasárnapit a BA információs rendszere szombaton egyelőre indulásra jelezte.

Vasárnapra 37 járat törlését jelentette be a legnagyobb brit légitársaság, amely azt kérte az utazóktól, hogy honlapján - www.ba.com - folyamatosan tájékozódjanak.

Az új utascsarnokról, ami Nagy-Britannia legnagyobb fedett épülete, ahol csütörtökön indult, és szinte azonnal össze is omlott a forgalom. A káosz jórészt az óránként 12 ezer poggyász továbbítására alkalmas csomagelosztó rendszer teljes leállása miatt alakult ki.

Emellett számos egyéb technikai és szervezési gond is felmerült; több száz alkalmazott például egyszerűen eltévedt az öt futballpályányi területű csarnokban, vagy az igen lassú biztonsági beléptető rendszeren akadt fenn, órákkal késleltetve a kiszolgáló létesítmények beindulását.

A szombati The Times értesülése szerint a repülőtéri alkalmazottak szakszervezetei már két hete figyelmeztették a BA vezetését, hogy a szakszemélyzet nem kapott megfelelő képzést az új csomagtovábbító hálózat működtetésére.

A British Airways, a Heathrow nyugati szélén felépített, külső területeivel együtt 260 hektáros - a londoni Hyde Parkkal megegyező kiterjedésű - terminál kizárólagos használója egy napra fel is függesztette a csomagok feladását, és csak kézipoggyásszal engedte fel az utasokat a járatokra, amivel sok ezer utazónak okoztak kényelmetlenséget.

Azoknak, akik emiatt nem tudtak elutazni, a BA 100 fontos szállodai költségtérítést ajánlott fel, ám kiderült, hogy a terminálon működő szobafoglalási szolgálat is minimum 250 fontért (85 ezer forintért) tudott egy-egy kétágyas szállodai szobát lefoglalni a környéken. Sok utas volt kénytelen 300 fontnál is többet fizetni egy szállodai éjszakáért, mivel a hotelek - kihasználva a kényszerhelyzetet - alaposan megemelték áraikat.

A BA szombatra visszavonta a 100 fontos költségtérítési határt, és közölte, hogy minden ésszerű költséget megtérít. Ebben szerepe lehetett annak, hogy a Brit Légiutas Szövetség (AUC) az EU-előírások megsértése címén jogi eljárást helyezett kilátásba a British Airways ellen, mivel az uniós jogszabályok felső határ nélküli szállásköltség-térítést írnak elő hasonló esetekben.

A British Airwayst utasonként akár 5 ezer fontig terjedő büntetéssel is sújthatják, amiért a törölt járatok miatt éjszakára hátrahagyott utasokat nem tájékoztatta teljes körűen kártérítési jogaikról.