Ketten túlélhették a kongói repülőgépkatasztrófát
Michael Bonnardeaux, az ENSZ Kongóban tartózkodó egyik szóvivője a helyi rendőröktől úgy értesült, hogy a csütörtökön a fővárosban lezuhant repülő fedélzetén tartózkodó huszonhét emberből ketten, egy légikísérő és egy szerelő életben vannak, írja a BBC. Pontos adatokat ugyanakkor egyelőre nem tudni, korábban a Kongói Információs Minisztérium közleményben arról számolt be, hogy a gép tizenhat utasa és hatfős személyzete életét vesztette, és további nyolc járókelő holtteste került elő a roncsok közül.
Az Antonov-26 típusú teherszállító Kinshasa, a Kongói Demokratikus Köztársaság fővárosának repülőteréről szállt fel csütörtökön, ám öt perccel később egy piac közelében sűrűn lakott negyedre zuhant, és felrobbant.
Papy Kangufu, egy helyi lakos elmondása szerint a piactéren rengetegen voltak a katasztrófa idején, ezért félő, hogy az elkövetkező napokban sok áldozat holttestét találják meg a mentőcsapatok. A becsapódás miatt több ház is megsemmisült, a repülőgép pedig tűzgolyóként robbant fel, az egyik szárny a legnagyobb rész, ami egészben maradt.
A BBC kongói tudósítója elmondta, hogy a helyszínre érkezett tűzoltók mellett a helybéliek is megpróbáltak segíteni a mentőcsapatoknak, a mentősök és a Vörös Kereszt munkatársai pedig kórházba szállították a sebesülteket.
Tisztában voltak a veszéllyel
A BBC tudósítója úgy tudja, hogy a Kongói Demokratikus Köztársaság közlekedésügyi minisztere biztonsági okokból szeptember elején az összes Antonov-típusú gépnek megtiltotta, hogy kongói terület felett repüljenek. A tiltást azonban a hónap végén feloldották, mert túlságosan népszerűtlen intézkedésnek bizonyult.
A légibalesetek nagyon gyakoriak Kongóban, ahol sok légitársaság régi, elöregedett gépeket használ. Hivatalos adatok alapján az Afrikában az elmúlt tíz évben történt repülőgép-szerencsétlenségek több mint fele a Kongói Demokratikus Köztársasághoz köthető. Ez részben azzal magyarázható, hogy az országban nagyon kevés a betonozott utak száma, ezért a repülők a szokásosnál gyakoribb közlekedési eszköznek számítanak. Az elavult géppark miatt 2006-ban az Európai Unió egy kivételével az ország mind a húsz légitársaságát kitiltotta Európából.