További Bulvár cikkek
Buszsáv az Erzsébet hídon
Növelte a szokásos torlódást, hogy a Fehérvári út felújítása miatt közlekedtetett 7/C járatnak buszsávot alakítottak ki az Erzsébet hídon a pest felé menő oldalon. Óbudán a Flórián téri felüljáró felújítása nehezíti a közlekedést, de csatornaépítés is van a kerületben: a Pusztakúti úton folytatják a munkákat, így a Határ út és az agyagbánya között több szakaszon jelzőlámpa szabályozza a forgalmat. A Krisztina körúton a Mikó utca után a Déli pályaudvar felé vezető oldalon útszűkület lassítja a haladást. A XI., Kelenhegyi utat lezárták a Szent Gellért tér és a Kemenes utca között. A Dózsa György úton is folytatódnak a felújítási munkálatok a Thököly út és a Marek József utca között.
A Fehérvári út építési munkáinak kedvezőtlen forgalmi hatásait a BKV azzal próbálja mérsékelni, hogy a munkaterületek elkerülésével két mentesítő gyorsbuszt indított alternatív utazási lehetőséget adva a Dél-Budán élőknek. A főváros közlekedését korlátozó építkezés várhatóan őszig tart.
A 7C és a 47V jelű járatok munkanapokon reggel (6.00-8.30 óra között) és délután (14.00-18.30 óra között) közlekednek Albertfalva és Budafok térségéből Pest belvárosa felé. A Fehérvári úti villamosközlekedés zavartalan lesz.
A HVG adatai szerint március végén, április elején 10-15 százalékkal megnőtt a fővárosi autóforgalom az előző hónapokhoz képest. A kisebb-nagyobb útfelújítások miatt a borotvaélen táncoló fővárosi közlekedés a legkisebb forgalmi akadály miatt megbénulhat. Így történt például április 1-jén, miután a Margit körúton egy egynapos sávlezárás egész Budán lehetetlenné tette a közlekedést.
Több felújítás
"A legjelentősebb közúti építkezés idén a Fehérvári úti lesz, de ezen kívül a nyáron több olyan beruházást is végeznek, melyek komoly fennakadást okozhatnak a közlekedésben" - mondta az Indexnek Bősze Sándor, a BKV közlekedési főosztályának vezetője. Több hónapig tart például a Flórián téri felüljáró felújítása, a nyáron építik át szinte teljesen a Haller utcát és a Kőbányai utat. Mindkét útvonalon felszedik a régi villamos sínpályát, és újat tesznek le helyette. A szakember szerint a tömegközlekedési eszközöket használók kevésbé fogják érezni a nyári felújításokkal járó gondokat, mint az autósok.
Torlódni fogunk, nagyon
A torlódás és a dugók kialakulása elkerülhetetlen lesz a forgalmi csúcsok idején. Bősze Sándor szerint Budapest közlekedési rendje egyébként is nagyon instabil, a forgalom hektikus, és egy átlagos délután egyetlen lerobbant autó vagy karambol miatt is göngyölődő dugó keletkezhet, ami szinte azonnal átterjed az egész városra.
|
Pásti Imre, a Főpolgármesteri Hivatal forgalomtechnikai alosztályának vezetője azt nyilatkozta, hogy idén tavasszal nincs több felújítás, de az útlezárások most a főváros érzékeny pontjait érintik. A Flórián téri felüljárón végzett munkálatok 30 százalékkal csökkentik az út kapacitását, a Budáról Pest felé haladó forgalmat mégis szinte teljesen blokkolják.
A három alsó híd
|
A főosztályvezető szerint fontos, az instabilitást jelentősen csökkentő vívmány lenne, ha a jelenleginél jóval nagyobb mértékben függetleníthetnék a villamos- és a HÉV-szerelvényeket a közúti forgalomtól.
Egyre több autó
A torlódáskezelés a városi élet legnagyobb problémája lett világszerte. Bősze Sándor szerint Budapesten tovább árnyalja a helyzetet, hogy "évek óta csillapíthatatlan a budapestiek autó iránti vágya". Minden évben a korábbi esztendőt meghaladó mennyiségű autó kerül a fővárosba, így mára a parkolással kapcsolatos problémák kezelése is nagyon fontos feladat lett.
2001 óta új P+R parkolók sem épültek Budapesten. Az ilyen, a külvárosi lakosok részére a városba bevezető csomópontokon kialakított parkolóhelyek alacsony tarifáikkal elvileg arra ösztönöznék az autósokat, hogy tegyék le járműveiket, és válasszák a tömegközlekedést. Ilyen parkolóból Budapesten jelenleg 29 van, 3900 álláshellyel. A belvárosi közlekedési káoszt az is enyhítheti, hogy március végén a fővárosi közgyűlés elfogadta a parkolási díjak emelését.
|