Dezső
15 °C
28 °C

Kiszabadult a Tatabánya

2006.11.21. 14:18
Léket kapott kedden reggel nyolc óra előtt a Dunán a Lágymányosi híd budai oldalánál a Tatabánya nevű hajó, majd süllyedni kezdett. A legénység a tűzoltók segítségével szivattyúzta ki a vizet, a hajótestet így sikerült a vízszint fölött tartani.

A vontatóhajó délután, miután kiszivattyúzták a vizet a hajótestből, elindult az újpesti öböl irányába, közölte az MTI-vel Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője. A szükséges javításokat az újpesti kikötőben végzik el a vontatóhajón, amelyen a szakértői vizsgálatok szerint három lék keletkezett, a legnagyobb 25X30 centiméteres. A sérült hajót egy tűzoltó és egy kitűző hajó kíséri a kikötőig, ahol sólyára teszik.

A hajó az eredeti elképzelésekhez képest késve indulhatott csak el az Újpesti öbölbe. A hajóból folyamatosan szivattyúzzák a beáramló vizet, és hozzákezdtek volna a lék ideiglenes eltömítéséhez is, azonban - feltehetően a szerkezet meggyengülése miatt - újabb lék keletkezett a hajón, jelentette a HavariaPress.

Ütközött

A Tatabánya nevű hajó reggel 8 óra előtt ütközött Lágymányosi híd budai pillérének hullámtörőjébe. Az északról érkező hajó jobb oldala középtájon léket kapott és süllyedni kezdett. A legénység ezután kinavigálta a partra, kikötötték, és a tűzoltók segítségével szivattyúzni kezdték a vizet, számolt be tudósítónk.

Jelenleg 20 tűzoltó 3-4 szivattyúval dolgozik, a hajótest már a vízszint fölé emelkedett. A mentés után a hajót várhatóan javítóműhelybe kell szállítani.

A mentési munkálatokat irányító tűzoltóparancsnok, Jambrik Rudolf alezredes az Index kérdésére elmondta, hogy a hajótesten két sérülés van, egy 10-15 centiméteres lyuk a hajótest közepén, kikötéskor megsérült továbbá a jármű orra is. Az üzemenyagtartály teljesen ép maradt, így szennyező anyag nem került a Dunába.

A HavariaPress a reggeli órákban jelentette, hogy a vízszint rohamosan emelkedik a vízi járműben, a hajó saját szivattyúi nem voltak elegendőek a veszély elhárításához, ezért kérték a tűzoltóság segítségét.


Klikk a képre!

Útban van a pillér?

A negyvenkilenc méter hosszú, 1962-es gyártmányú vontatóhajót a rajta tartózkodó hatfőnyi legénység a híd budai oldalán a parthoz rögzítette, azóta folyamatosan zajlik a mentés.

A hajó a Magyar Hajózási Egyesület honlapja szernit a Yachtszervíz Kft. birtokában van. A magyar, balatonfüredi gyártású közép-dunai vontatóhajó hajó 2005-ben szerezte meg az üzemképességi vizsgát.

A Lágymányosi híd pillérének meglehetősen gyakran ütköznek hajók. Idén nyáron és tavasszal is előfordult hasonló baleset, áprilisban egy négy bárkából és egy tolóhajóból álló, beton síntalpakat szállító "caravan" süllyedt el, júniusban egy tolóhajó akadt bele a híd pillérjébe.