A pénzügyi mutatók és a fogyasztói vélemények alapján a Google a világ legértékesebb márkája. A keresőből kinőtt techóriás az Apple-t megelőzve lett az első - derül ki a Millward Brown Brandz című felméréséből.
Erősödik a Facebook is, bár még messze van a csúcstól, a legnagyobb pluszt azonban nem Mark Zuckerbergék, hanem az Amazon hozta össze. Amiből az is látszik, hogy messze a techszektornak a legerősebb a megítélése.
A lista érdekessége, hogy nem szerepel rajta például a világ egyik legismertebb márkájának tartott Coca-Cola, viszont több, globálisan kevébé ismert amerikai telekom cég (AT&T, Verizon) rajta van. A listát a pénzügyi adatok mellett több mint 3 millió fogyasztói interjú alapján állítottak össze, amelyek az eredmények alapján vélhetően nagyrészt Amerikában készültek.
A felmérésből arra is lehet következtetni, hogy melyik szektornak mennyire volt jó éve. A bankok és az olajipari cégek megítélése például eléggé romlott, de a ruhaiparnak és a telekomszektornak jól ment.
Rovataink a Facebookon