Hogy fér el 25 ezer fesztiválozó Veszprémben?
Július 11. és 16. között zajlanak a programok a VeszprémFesten, amely, ha nem lett volna a pandémia, idén már 20. évfordulóját ünnepelhetné. Pedig, ha annak idején hittek volna a szakértőknek, el sem indulhat a fesztivál, amelynek ötlete egy fröccsözős estén született meg Mészáros Zoltán fesztiváligazgatóban.
Pacsay Attila zeneszerző mesélte neki, hogy Ausztriában egy megdöbbentően kis helyen látta Luciano Pavarottit fellépni, és Mészáros Zoltán ezután csak arra tudott gondolni, hogy ezt meg kell csinálni a Szentháromság téren is. Megkereste az akkori városvezetést, akik azt javasolták, írjon egy beadványt. Megtette, az ambíciózus „Pavarotti Veszprémben” címmel, amelyet persze gyanakodva fogadtak a testületben. Így gyorsan készíttettek egy megvalósíthatósági tanulmányt is, amely megállapította, hogy kicsi a város, nincs elég parkoló, és amúgy sem jönnének világsztárok Veszprémbe.
Ekkor már biztos volt abban, hogy ez jó ötlet.
Tudta ugyanis, hogy az igazán sikeres prémiumfesztiválokat világszerte kisvárosokban, historikus környezetben rendezik, Veszprém pedig ideális helyszín ehhez. Ha Pavarotti nem is, José Cura azonban ott volt az első VeszprémFesten, amely aztán évről évre egyre több műfaj felé nyitott, minél szélesebb közönséget megszólítva.
Ezt a folyamatot jól mutatja, hogy idén mások mellett Diana Krall, James Blunt, a Gipsy Kings és Jamie Winchester is zenél Veszprémben. A beszélgetésből kiderül még:
- Hogyan érte el a VeszprémFest, hogy ne maradjon szubkulturális fesztivál?
- Hol fér el Veszprémben a fesztiválra érkező 25 ezer ember?
- Hogyan jut el egyik turnéhelyszínről a másikra Diana Krall a fesztiválszezonban?
- Mi a legfontosabb a fellépők számára, amikor egy európai fesztiválra érkeznek?
- Milyen is a közönsége a VeszprémFestnek?
- Hogyan formája Veszprém városát ez a fesztivál?
Podcastsorozatunk a héten startoló Kékszalaggal folytatódik, tartsanak velünk a következő részben is!