Kinyílt egy repülőgép ajtaja a levegőben
További FOMO cikkek
- Lezárul egy korszak, visszavonul a Simpson család legendás hangja
- Végrehajtók érkeztek Péter Szabó Szilvia budapesti otthonához
- Csiszár Gergő: A tartalomgyártók munkája ugyanolyan értékes, mint bármely más szakma kiválóságaié
- Medveczky Ilona a Barcelona futballistájáról: Azt hittem, belehalok, akkora volt a férfiassága
- Nehéz időszakáról vallott Balogh Levente: A Blaha Lujza téren omlottam össze, szerencsére a mentők hamar kiértek
Az orosz járat pilótája kénytelen volt kényszerleszállást végrehajtani a jeges, mínusz 41 Celsius-fokos hidegben, mivel az Antonov AN–26-osból a nyomáskülönbség kiszívta a poggyászokat − írta meg a The Sun nevű brit bulvárlap.
A 25 utas sapkája lerepült a fejükről, miután a hátsó ajtó nem sokkal a felszállás után kinyílt a világ egyik leghidegebb régiójában.
A felvételeken látható, hogy a szibériai Jakutföldön található Maganból az Oroszország csendes-óceáni partvidékén fekvő Magadanba tartó IrAero Antonov repülőgép ajtaja szélesre tárult. Hallható, amint a rémálomszerű esetet filmező férfi a mögötte lévő nyitott ajtóra káromkodik.
A 112 hírügynökség egy másik videóján a rémült utasok a jéghideg, üvöltő szélben, a nyitott hátsó ajtóval láthatók.
Egy utas úgy nyilatkozott, hogy
Egy férfi, aki a gép hátsó részében ült, éppen akkor oldotta ki a biztonsági övét, és majdnem kirepült a gépből.
A rakomány és a poggyászok berakodására használt ajtó általában el van zárva a gép hátsó részében tartózkodó utasoktól.
Biztonságban voltak az utasok
Annak ellenére hogy a dráma alatt az utastérben nagy hideg volt, a fedélzeten tartózkodó összes utas biztonságban volt, mivel a pilóta gyors kényszerleszállást hajtott végre.
A 33 éves magadani Szergej Lidrik elmondta, hogy az ajtó kinyílásakor hallott „hangos pukkanástól” negyedóra telt el, amíg a gép leszállt ugyanazon a repülőtéren, ahonnan nemrég elindult.
Úgy tudni, hogy mivel a gép nemrég szállt fel, még minden utas be volt kötve, és kabátot viselt. Az eset miatt vizsgálat folyik.
Egy légi közlekedési szakértő a The Insidernek elmondta, hogy a kétmotoros, turbólégcsavaros repülőgépeket nem lenne szabad többé használni. Szerinte kevéssé meglepő, hogy az ajtó zárórendszere meghibásodott.
Az Antonov AN–26-os repülőgépeket 1970-ben kezdték használni a Szovjetunióban, gyártásuk 1986-ban szűnt meg. Magan nyolc mérföldre fekszik Jakutszktól, Jakutföld fővárosától, a világ leghidegebb városától.
(Borítókép: Képünk illusztráció. Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI)