Betiltották a Calvin Klein reklámját Angliában
Ahogy arról a The Wall Street Journal is beszámolt, az Egyesült Királyságban reklámozási engedélyekért és szabályozásokért felelős Advertising Standards Authority (ASA) betiltotta a Calvin Klein tavaszi reklámkampányának posztereit. A hivatal arra hivatkozik, hogy az egyik képen szereplő énekesnőnél:
inkább a fizikai jellemzők dominálnak, mintsem a ruhadarabok, ami sztereotipikus, szexuális tárgyiasításként hat.
Az említett fotón FKA Twigs énekesnő látható farmeringben, amely csupán félig takarja felsőtestét, alatta pedig semmilyen fehérnemű nincs. Twigs mellett a cég Jeremy Allen White-ot is felkérte reklámkampányához, az ő fotóján a színész csupán egy alsónadrágban látható.
Nincs egyetértés
A Calvin Klein kampányaiban hosszú ideje a félmeztelen testfelületek és „érzékiség” dominál a vásárlói ingerküszöb elérése céljából, amikben sokszor fekete-fehér fotókkal igyekeznek a művészi hatást erősíteni. Mostani kampányukkal az ASA szerint túllőttek a célon.
Noha a brit felügyelet White fotóját még elfogadta, az énekesnő képét nem engedélyezte. Az ASA fel is kereste a vállalatot. A Wall Street Journal úgy idézi a reklámokért felelős hivatalt:
Jeleztük a Calvin Klein Inc.-nek, hogy a jövőben kerüljék el a helytelen megközelítést és a nők felelőtlen tárgyiasítását.
Noha a cég nem válaszolt az újság megkeresésére, az ASA felé azt kommunikálták, hogy a korábbi években a hivatal nem korlátozta a hasonló reklámjaikat, céljuk pedig a női határozottság bemutatása volt, nem a szexuális sztereotípiák erősítése.