Betiltották a Calvin Klein reklámját Angliában

2024.01.11. 12:12
Meztelenség és tárgyiasítás miatt nem jelenhetnek meg a Calvin Klein óriásposzterei az Egyesült Királyság utcáin. A ruhamárka olyan képekkel szeretné promotálni termékeit, amelyeken ismert színészek, zenészek, modellek szerepelnek félmeztelenül, az Egyesült Királyság hatóságai pedig úgy vélik, ilyen tartalmakat nem lehet elhelyezni közterületen, ahol kiskorúak is láthatják őket.

Ahogy arról a The Wall Street Journal is beszámolt, az Egyesült Királyságban reklámozási engedélyekért és szabályozásokért felelős Advertising Standards Authority (ASA) betiltotta a Calvin Klein tavaszi reklámkampányának posztereit. A hivatal arra hivatkozik, hogy az egyik képen szereplő énekesnőnél:

inkább a fizikai jellemzők dominálnak, mintsem a ruhadarabok, ami sztereotipikus, szexuális tárgyiasításként hat.

Az említett fotón FKA Twigs énekesnő látható farmeringben, amely csupán félig takarja felsőtestét, alatta pedig semmilyen fehérnemű nincs. Twigs mellett a cég Jeremy Allen White-ot is felkérte reklámkampányához, az ő fotóján a színész csupán egy alsónadrágban látható.

Nincs egyetértés

A Calvin Klein kampányaiban hosszú ideje a félmeztelen testfelületek és „érzékiség” dominál a vásárlói ingerküszöb elérése céljából, amikben sokszor fekete-fehér fotókkal igyekeznek a művészi hatást erősíteni. Mostani kampányukkal az ASA szerint túllőttek a célon.

Noha a brit felügyelet White fotóját még elfogadta, az énekesnő képét nem engedélyezte. Az ASA fel is kereste a vállalatot. A Wall Street Journal úgy idézi a reklámokért felelős hivatalt:

Jeleztük a Calvin Klein Inc.-nek, hogy a jövőben kerüljék el a helytelen megközelítést és a nők felelőtlen tárgyiasítását.

Noha a cég nem válaszolt az újság megkeresésére, az ASA felé azt kommunikálták, hogy a korábbi években a hivatal nem korlátozta a hasonló reklámjaikat, céljuk pedig a női határozottság bemutatása volt, nem a szexuális sztereotípiák erősítése.