Snoop Dogg óriáscégek ellen indított háborút a gabonapelyhe miatt

2024.02.08. 14:16
Snoop Dogg és Master P amerikai rapperek beperelték a Walmart bevásárlóközpont-hálózatot és a Post Consumer Brands élelmiszergyártó céget. A kereset szerint a két cég eltüntette a boltok polcairól a rapperek saját gabonapehely-márkáját, a Snoop Cerealt.

Az ügyet képviselő polgárjogi ügyvéd, Benjamin Crump szerint a Walmart üzleteiben a polcok helyett a raktárban tárolták a Snoop Cereal reggelizőpelyhet – mely a Snoop Dogg és Master P által 2022-ben alapított Broadus Foods egyik fő terméke. Crump úgy véli, a Snoop Cereal bojkottja a fekete tulajdonban álló vállalkozások ellen irányul – írja a BBC.

Master P csütörtöki Instagram-bejegyzései – melyekben a feketék üzleteinek diszkriminációjáról ír – is ezt a narratívát erősítik.

A kereset szerint a gabonapelyhet gyártó Post Consumer Brands megpróbálta kiszorítani a Broadus Foodsot a piacról, amiért a rapperek nem voltak hajlandóak eladni vállalatukat a gyártónak. Ehelyett végül a cégek egy olyan partnerségben egyeztek meg, melynek keretében a Post gyártja és forgalmazza a termékeket a nagyobb kiskereskedők számára.

A Walmart és a Post Consumer Brands „gondoskodott róla, hogy a Snoop Cereal ne legyen elérhető a fogyasztók számára”, a Broadus Foods pedig minden nyereségtől elessen – áll a keresetben, mely lényegében azt állítja, hogy a Post és a Walmart összeesküdött annak érdekében, hogy a rapperek gabonapelyhéből egyetlen doboz se kerülhessen az üzletek polcaira.

Master P Instagram-oldalán megosztott egy videót, ami állítólag bizonyítja a vádakat. A videón társával sorra járja a Walmart-üzleteket, és az alkalmazottaktól a Snoop Cereal felől érdeklődnek. Mikor rákeresnek a Walmart rendszerében, az azt jelzi, hogy a termék nincs raktáron. Ezután benéznek a raktárba, ahol bontatlan Snoop Cereal-szállítmányokat fedeznek fel.

A beperelt vállalatok nyilatkozatot adtak ki, melyben a Snoop Cereal alacsony eladási számaival magyarázták a termék polcokról való eltávolítását.

A Post Consumer Products közölte, hogy ők is ugyanolyan csalódottak voltak, amiért „a fogyasztói kereslet nem felelt meg a várakozásoknak” – vagyis állításuk szerint a Snoop Cereal nem volt túl népszerű a vásárlók körében. Az élelmiszergyártó hozzátette, hogy „izgatottan várta” a Broadus Foodsal való együttműködést, amibe jelentős összegeket fektetett.

A Walmart közölte, hogy a bíróság döntésének megfelelően fog cselekedni.