A Tesco megsértette a Lidl védjegyét

2024.03.19. 14:00
A Tesco elvesztette a fellebbezést azzal a döntéssel szemben, mely szerint megsértette a Lidl védjegyét a kedvezményrendszer logójával: a négyzet alakú kék háttéren lévő sárga körrel – amelyet a Tesco a „Clubcard árak” kedvezményrendszerének népszerűsítésére használt – a bíróság megfogalmazása szerint „tisztességtelenül kihasználta” az alacsony árak hírnevét a Lidl védjegyei által. A bíróság helyt adott a Tesco azon fellebbezésének, mely szerint megsértette a Lidl szerzői jogait is a lépésével.

Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedője, a Tesco kedden elvesztette a fellebbezést egy olyan ítélet ellen, amely szerint megsértette a német Lidl szupermarket védjegyét a négyzet alakú kék háttéren lévő sárga kör használata miatt – írja a Reuters.

A LIDL 2020-BAN PERELTE BE A TESCÓT, NEM SOKKAL AZUTÁN, HOGY A TESCO A „CLUBCARD ÁRAK” KEDVEZMÉNYRENDSZERÉNEK NÉPSZERŰSÍTÉSÉRE KÉK ALAPON SÁRGA KÖRT ALKALMAZOTT.

A két kiskereskedő a márkák másolásával és a vásárlók megtévesztésével kapcsolatos vádakkal harcolt a tavalyi tárgyaláson, mielőtt a londoni Legfelsőbb Bíróság bírája úgy döntött, hogy a Tesco „tisztességtelenül kihasználta” az alacsony árak hírnevét a Lidl védjegyei által.

Ezt a döntést a Tesco megpróbálta hatályon kívül helyezni, de a fellebbviteli bíróság kedden elutasította a fellebbezését, miszerint megsértette a Lidl védjegyét, azonban helyt adott a Tesco fellebbezésének azzal a megállapítással szemben, hogy ezzel megsértette a Lidl szerzői jogait is.