Az RTL és a TV2 is azt állítja: csatornájuk nézettebb, mint a másik

2024.04.04. 14:48
Hozzánk eljuttatott közleményében mind az RTL Magyarország, mind a TV2 Csoport azt állítja: nézettségben megverték a másikat. 2024 első negyedévének adatait hasonlították össze a tévétársaságok, de az eredmény erőteljesen mást mutat a két félnél.

„Fölényesen nyerte a hétköznap estéket márciusban a TV2 és a TV2 Csoport” – kezdi közleményét a társaság. Már az első sorokban arról írnak, hogy Magyarország két vezető csatornája között továbbra is kiélezett a verseny. A TV2 elmondása alapján minden célcsoportban győzött márciusban, elsősorban a főműsoridőben, amely a 18–23 óra közötti időszak. Úgy fogalmaznak: 

A TV2 teljes napon, mindhárom célcsoportban legyőzte az RTL-t, és portfóliószinten is az első helyen végzett (A18–59, A18–49 és A4+). A hétköznap esték kiemelten sikeresek a TV2 számára, márciusban főműsoridőben is fölényesen legyőzte a TV2 az RTL-t, a TV2 Csoport pedig az RTL Magyarországot.

A Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás számadatai alapján a csatorna saját gyártású műsorai komoly eredményeket értek el. A Kincsvadászok első évadának epizódjai átlagosan 558 ezres nézőszámmal futottak, és a műsor mindhárom kiemelt célcsoportban verte a konkurenciát saját műsoridejében. Szintén nyert a csatorna új műsora, a Házasság első látásra, amely átlagosan 800 ezres nézőszámot produkált, valamint a Hazatalálsz második évada, amely a fő kereskedelmi korcsoportban (A18–59) vezeti idősávját.

A csatorna továbbá kiemeli olyan műsorait is, mint a Szerencsekerék és a Next Top Model Hungary. Ezeken felül a TV2 saját körükben szintén piacvezetőként írja le a Tények és a Tények Plusz, valamint a Mokka és a Mokkacino műsorát. 

Az RTL számai

Ezzel szemben a TV2 legnagyobb konkurenciájának számító RTL azt írja saját közleményében:

2024-ben továbbra is az RTL vezeti a nézettségi versenyt: január és február után a márciust is megnyerte az RTL csatorna főműsoridőben, a 18-49 évesek körében. Az éves toplista első 10 helyén jelenleg 9 RTL-es tartalom szerepel (18–49). Tarolt A renitens, A mi kis falunk, a Cápák között és az RTL Híradó is, valamint kiemelkedő eredményt ért el a Cool, az RTL KETTŐ, az RTL GOLD és a Sorozat+.

A csatorna elmondása alapján a hónap legnézettebb RTL-es programja a 18–49 évesek körében A mi kis falunk március 23-i epizódja volt. A márciusi top 10-es listán összesen 4 résszel szerepel a széria. A második legnézettebb programként a Cápák között március 3-i adását említik, amelyre 730 ezer ember volt kíváncsi. A renitens eddigi öt epizódja átlagosan 599 ezer nézőt hozott a csatornának, amely ezzel megnyerte saját idősávját. 

A fentiek mellett a csatorna kiemeli olyan műsorait is, mint Az ugrás és az RTL Híradó. Utóbbiról azt írják:

Az RTL Híradó stabilan hozza kiemelkedő teljesítményét 2024-ben: 20,1%-os átlagos közönségarányával magabiztosan nyerte a hírversenyt a 18–49-es korosztály körében márciusban, míg a Tények 16,8%-ot szerzett. A Fókusz 14,8%-os átlagos közönségarányt ért el, amivel megelőzte a Tények Plusz című műsort. (13,2%).

Az RTL forrásként szintén a Nielsen Közönségmérést jelöli meg, egész pontosan: „Nielsen Közönségmérés, 18–49 és 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live + kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. március – A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2024. április 2-án lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview, RTL.hu, videoview.”