50 éves lett Hello Kitty
További FOMO cikkek
Ötvenedik évfordulóját ünnepli a Hello Kitty, amely a japán Sanrio céghez tartozik. A márka a világ második legnagyobb franchise-ának számít a Pokémon után. Az elmúlt években a cég azonban küszködött, ugyanis a Hello Kitty iránt csökkent az érdeklődés − írta meg a BBC.
1999-ben és 2014-ben a karakter népszerűsége okozta az eladások fellendülését, de a cég termékei iránti kereslet ugrásszerű növekedése nem volt fenntartható − nyilatkozta Josioka Jaszuki az SMBC Nikko befektetési csoporttól.
2020-ban Cúdzsi Tomokuni lett a Sanrio vezetője, aki megváltoztatta a vállalat marketingstratégiáját, amelynek célja az lett, hogy a többi karakter népszerűségét is növeljék. Emiatt már nem Hello Kitty a cég legnépszerűbb figurája, helyét Cinnamoroll foglalta el, ami egy kék szemű fehér kiskutya rózsaszín pofával, hosszú fülekkel.
A Sanrio már nem csak Hello Kittyhez hasonló karaktereket dob piacra: az egyik népszerű figura lett Aggrecuko, egy dühös vörös panda, aki egy irodában dolgozó nő, és frusztrációit levezetve death metalt énekel karaokebárokban. A Netflixen vetített sorozata igazi világsiker lett, de rajta kívül Gudetama, a depressziós „lusta tojás” is nagy rajongótáborral bír.
A cég szigorúbban lép fel a hamisítványok terjesztése ellen is, amelyek felismerésére mesterséges intelligenciát is használnak. Marketingstratégiai szempontból kulcsfontosságú a nagy márkákkal való együttműködés, mint például a Starbucks.
A saját promóciónk mellett a globális márkákkal való együttműködéssel igyekszünk elérni, hogy a karaktereink egész évben jelen legyenek a piacon
− közölte Cúdzsi Tomokuni. Miután átvette a vállalat vezetését – amelyről nagyapja 2020-ban mondott le –, a Sanrio ismét nyereséges lett, 2020 óta a részvényeik árfolyama megtízszereződött, jelenleg több mint egymilliárd jen (2,46 milliárd forint) az értéke.
A külföldi rajongók meglepetten vették tudomásul júliusban, amikor a cég egyik vezetője elárulta, hogy Hello Kitty igazából nem macska, hanem egy brit diáklány. A vállalat vezérigazgatója hozzátette, hogy bárkinek képzelhetjük a karaktert.
(Borítókép: John Keeble / Getty Images)