A sztárok társkeresője, ahová a trükkös hétköznapi halandók is beszivárogtak

GettyImages-1358108003
2024.12.01. 11:03
A Raya, az elit randiapp, amely a hírességek és kreatív iparágak krémjének találkozóhelye, egyszerre ígér exkluzív lehetőségeket és rejtélyes belső világot. Mindezt a meghívásos rendszer és a 100 ezres várólista alá is támasztja, egyesek szerint azonban a hétköznapi halandók is kicselezhetik a rendszert, így a legnagyobb hírességekkel is randizhatnak akár. De vajon tényleg olyan különleges a Raya, mint amilyennek hirdetik, vagy csupán a titokzatosság növeli vonzerejét?

A társkeresés általában senkinek sem egy egyszerű folyamat, az pedig kétségtelen, hogy ha randizásról van szó, ma már kénytelenek vagyunk tartani a lépést a technika vívmányaival. Emiatt ahogyan az életünk legtöbb területén, úgy az igazi vagy alkalmi partnerünk megtalálásához is a legegyszerűbb út immáron valamelyik társkereső applikáció vezet, ahol az általunk fontosnak tartott fizikai és belső tulajdonságok alapján kezdhetünk társalogni azokkal, akik szintén vevők ránk. 

A közös érdeklődés persze általában nagyban segíti az ismerkedést, így az sem meglepő, hogy az alapvetően is meglehetősen belterjes sztárvilág burkából a randiappok használatakor sem akarnak feltétlen kitörni a hírességek, így egymás között keresik az igazit. Vagy legalábbis valami olyasmit. 

Persze azt valótlanság lenne állítani, hogy a társkereső applikációk tematikája nem működik, hiszen egyesek néhány szellemes találós kérdés után a Tinderről szinte egyből az oltárhoz sétálnak, az azonban már sokkal inkább kétségbe vonható, hogy valóban csak egy hasonlóan híres vagy sikeres ember oldalán találhatná meg valaki a másik felét. A Raya névre keresztelt alkalmazás tematikája mégis pontosan ezt sugallja. 

A hírességek körében népszerű randiappról a legtöbben már annyit vélhetően hallottak, hogy rendkívül nehéz hozzáférni, azonban a Rayát is csak azok ismerhetik igazán, akik megjárták az A-listás celebek randioldalát.

Az exkluzív, tagsági alapú platformot 2015-ben indították, eredetileg a kreatív iparágak szakemberei számára. Azóta azonban egyfajta „Illuminati Tinderként” híresült el, ugyanis az elmúlt közel tíz évben a Daniel Gendelman által létrehozott titkos társaság számos A-listás hollywoodi sztárt, Grammy-díjas zenészt, olimpikont és milliós követőtáborral rendelkező influenszert vonzott magához. A legnevesebb Raya-felhasználók között emlegetik Paul Mescal színészt, Channing Tatumot, Ben Afflecket és Cara Delevingne szupermodellt is. De az elmúlt időben olyan hírességek neve is szárnyra kapott, mint Charlize Theron, aki állítólag nemrég regisztrált a platformra.

Az applikáció ráadásul több sikertörténetet is fel tud már mutatni: az olimpiai aranyérmes Simone Biles például a Rayán keresztül ismerte meg későbbi férjét, Jonathan Owens NFL-játékost – ahogy Lily Allen is ezen az appon találkozott David Harbourral, a Stranger Things sztárjával.

De miért vonzó a Raya a sztárok számára, és a hétköznapi társkeresőknek vajon van-e esélyük felkerülni a listára? 

A leleményes internetezők könnyedén beférkőztek az elitbe

A válasz Gendelman szigorú belépési szabályaiban rejlik, amelyek százezrek számára jelentettek véget nem érő várakozást, ám néhány kalandvágyó és akaratos civil már rájött arra, hogy a rendszer kijátszható. A Reddit és a TikTok tele van történetekkel arról, hogyan jutottak be hétköznapi emberek is a Raya exkluzív körébe, ahol olyan sztárokkal cseveghettek, mint Channing Tatum, Lizzo vagy éppen Drew Barrymore. Bár sokan pont ezeket a tapasztalatokat megosztva hívták fel magukra a figyelmet, és lettek kitiltva, egy biztos: a platform jelentkezési folyamata meglepően egyszerű. Az érdeklődők kitöltenek egy adatlapot, amelyben megadják születési dátumukat, lakóhelyüket, foglalkozásukat, munkahelyüket, valamint Instagram-profiljuk linkjét. És ennyi. 

Persze a kitöltés koránt sem jelenti azt, hogy valakit azonnal fel is vettek a szűk körbe. Habár a Raya weboldala nem tartalmaz konkrét tagsági feltételeket, a jelentkezéseket egy globális csapat értékeli. Az elbírálás alapját két fő tényező képezi: a közösségimédia-jelenlét és az ajánlások.

A szakértők szerint minimum 5000 Instagram-követő és a hitelesített profil (kék pipa) jelentősen növeli az esélyeket

– írja a Daily Mail. Az ajánlások pedig kulcsszerepet játszanak: minél több meglévő Raya-tag támogatja a jelentkezőt, annál nagyobb az esély a sikerre. Egy Reddit-felhasználó pedig azt is tanácsolta, hogy az Instagram-profil legyen nyilvános, őszinte, és kerüljük a túlzott luxust sugalló posztokat. 

Mindez szép és jó, de vajon tényleg megéri ennyit szenvedni a bekerülésért? 

Ben Affleck és Drew Barrymore sem esett hanyatt attól, amit tapasztalt

Ha valaki sikeresen bekerül a Rayára, először is havi előfizetési díjat kell fizetnie, ami körülbelül 3500 forint (7,99 font), ami koránt sem tűnik kirívónak más, hasonló prémiumszolgáltatásokhoz képest, sőt meglehetősen furcsa elképzelni, ahogyan a milliárdos A-listás hírességek megkapják hónap elején a levonásról szóló sms-t. A Raya azonban több ponton eltér a hagyományos randiappoktól. Az egyik legfontosabb különbség, hogy a felhasználók nem csak helyszín alapján kereshetnek partnert, hanem világszerte böngészhetnek profilokat. Ez viszont azt is jelenti, hogy kevesebb az esély a személyes találkozókra.

Egy másik különbség, hogy a Rayán egyszerre csak korlátozott számú profilt lehet megtekinteni – nagyjából 25-öt. Ezért ha valaki nem talál érdekes profilt a körében, hosszabb időbe telhet a megfelelő partner kiválasztása.

A platform szigorú szabályai miatt a felhasználók nem készíthetnek képernyőképet mások profiljairól, és a hírességekkel való privát interakciók nyilvánosságra hozatala is tiltott.

Ennek ellenére TikTokon és Redditen számos történet kering arról, hogy a Raya sokkal kevésbé izgalmas és elit, mint amilyennek hirdetik. Ugyanis bár a Rayát sokáig a hírességek társkeresőjeként tartották számon, úgy tűnik, a sztárok közül sokan már nem használják aktívan. Például Ben Affleck 2022-ben nyilatkozta, hogy évek óta nem tagja a platformnak, míg Drew Barrymore „katasztrofális” élményeiről számolt be.

Egyes TikTok-felhasználók például azt állítják, hogy a „celebek és társasági elit” többsége csak a Raya indulásakor, 2015-ben használta az alkalmazást. Hasonlóképpen Lil Nas X rapper és Demi Lovato is csalódott a társkeresőben, emiatt inkább a való életben való ismerkedést helyezték előtérbe az applikáció kipróbálását követően. Persze mindig vannak olyanok is, akik a Raya-tagságot presztízsként kezelik, függetlenül attól, hogy mennyire hasznos a platform. Egy felhasználó például elmondta, hogy bár a Rayán kevés érdekes profillal találkozott, a tagságot szívesen említi baráti körben, mert különlegesnek érzi magát ettől.

Amellett, hogy a platform szigorú szabályai és exkluzivitása továbbra is vonzóvá teszi, úgy tűnik, a hype kezd elhalványulni. Az egyre több negatív visszajelzés ellenére azonban a Raya-tagság még mindig egyfajta státuszszimbólumnak számít. Ha valaki kalandvágyból szeretné kipróbálni a Rayát, fel kell készülnie a hosszú várakozási időre és az esetleges csalódásokra – ám a sikeres regisztráció továbbra is egyedi élményt ígér. Ez persze nem garantálja az örök szerelmet...

(Borítókép: Lacheev / Getty Images Hungary)