30 millióra büntették a CBA-t
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 30 millió forint bírságot szabott ki a CBA-val szemben.
A cég a 2010. május 20-29. között érvényes, a CBA üzlethálózat egészét érintő reklámújságját úgy jelentette meg, hogy az abban feltüntetett egyes termékek ára nem volt azonos az ország dunántúli régiójában található CBA üzletekre érvényes árakkal. A vállalkozás nem gondoskodott arról sem, hogy a termékeket elérhetővé tegye a fogyasztók számára minden franchise üzletében, így a fogyasztók több terméket nem tudtak megvásárolni a nagykanizsai és a zalaegerszegi CBA üzletekben.
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a franchise rendszert üzemeltető CBA nem hozott létre olyan, az akciótartási gyakorlatot működtető rendszert, amely biztosította volna, hogy a 2009. január 1. és 2011. március 24. között meghirdetett akciókban érintett áruk valamennyi CBA üzletben a megfelelő mennyiségben álljanak a fogyasztók rendelkezésére.
Az áruházlánc nem alakított ki egységes gyakorlatot az akciós árakra vonatkozóan, ami azt eredményezte, hogy a fogyasztók bizonyos esetekben az országos akcióban közölt áraknál többet fizettek az egyes termékekért. A GVH a jogsértés elkövetéséért 30 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A bírság meghatározásánál a Versenyhivatal figyelemmel volt arra, hogy a hirdetések több mint két éven át jelentek meg, így a fogyasztók széles körét érte el, továbbá arra, hogy a jogsértést a piac egyik jelentős szereplője követte el.