Újabb szerencsejáték-milliárd Simicskának

2013.01.08. 12:04

Jelentős üzletet ütött nyélbe a Szerencsejáték Zrt. régi partnerével, a Hung-Ister Filmprodukció Zrt.-vel az év végén, írja a Népszabadság. Az állami szerencsejáték-szervező vállalat saját internetes oldala szerint november 21-én kötött megállapodást a céggel „reklámok gyártására és azok közzétételére”. A fellelhető adatok alapján a szerződés 2013 egészére szól, nettó összege 1,645 milliárd forint.

Eddig is a Hung-Ister készítette a Szerencsejáték Zrt. tévés sorsolási adásait – és egyéb reklámtevékenységei közül is többet rájuk bíztak az elmúlt években –, az állami szerencsejátékmonopólium szerint tehát most mindössze a régi sorsolási műsorok gyártására szóló szerződés meghosszabbítását, módosítását végezték el.

A Nemzet-csoport egyik zászlóshajója

A Hung-Ister a jobboldali, kormányhoz közelállónak számító médiabirodalmak egyikéhez, a Nemzet-csoporthoz (Magyar Nemzet, Hír TV, Hung-Ister, B-Reklám Kft., Mahír Zrt.) kapcsolódik, Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozik. Az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint a B-Reklám Kft. tulajdonában van, amelynek tulajdonosa Simicska Lajos és a Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft.

A Hung-Ister vezetője 2005 és 2010 között az a Fazekas Csaba volt, aki 2004-ben néhány hónapig a Hír TV vezérigazgatói posztját is betöltötte. Szalai Annamária, a Médiatanács elnöke 2010 őszén Fazekas Csabát nevezte ki a közmédia teljes (2012-ben 69 milliárd forint) költségvetésével és vagyonával gazdálkodó Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatójának, de ő 2011 februárjában lemondott, és visszament korábbi pozíciójába a Hung-Isterhez.

Pályázat alapján jöttek, az MNV-nek is teljesen rendben volt

A Népszabadság kérdésre a Szerencsejáték Zrt.-nél elmondták, hogy a Hung-Istert pályázat útján választották ki az éves médiabüdzséjük több mint negyedének felhasználására, amire a tulajdonos, szintén állami MNV Zrt. is rábólintott.

Közölték azt is, hogy a Hung-Isterrel éves keretszerződés alapján dolgoznak, míg más ügynökségekkel csak egy-egy kampányra, projektre kötnek megbízási szerződést. Ilyen esetekben az ügynökséget (az összeg nagyságától függően) több árajánlat bekérése vagy pályázat útján választják ki. Azt is hozzátették: a „kreatívok” (maguk a hirdetések) gyártására tavaly hozzávetőleg bruttó 800 millió forintot, médiamegjelenésekre pedig mintegy négymilliárd forintot költött a Szerencsejáték Zrt.