Jövő szerda délután a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. ideiglenesen forgalomba helyezi az M3-as Nyíregyháza és a 49-es főút közti szakaszát, mondta Loppert Dániel, a beruházó NIF kommunikációs vezetője pénteken az MTI-nek.
A forgalomba helyezés - amelyet hétfőn egy utolsó helyszíni szemle előz meg - azért ideiglenes, mert az ófehértói mérnökségi telep csak májusban készül el. Mint Loppert Dániel kifejtette, addig az üzemeltetést az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. a Magyar Közút nyíregyházi telepéről látja el. Ez azzal jár, hogy az ÁAK kiemelten, több kocsival vizsgálja az új autópályaszakasz forgalmát.
Az M3-as nyíregyházi végpontját és az új szakasz összekötését kétszer két forgalmi sávval oldotta meg a NIF: az egymáshoz közeli két csomópont gyűjtő-elosztó sávjait használja ideiglenes összeköttetésre a beruházó.
A 33,8 kilométer hosszú autópályaszakasz az Új Széchenyi Terv keretében, 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrás segítségével, nettó 31,9 milliárd forintért épült meg. Az új szakasz vége Őr községnél csatlakozik a 49-es számú főúthoz, amely a Csengersima-Pete közötti magyar-román határállomást kapcsolja a sztrádához. A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr-Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére is megjelent már október elején a közbeszerzési kiírás, és beérkeztek a kivitelezői ajánlatok. Őr után, Vásárosnaményig, 11 kilométer hosszon, szintén 2x2 sávos, plusz leállósávval rendelkező sztrádarész épül.
Az M3-as autópálya Vásárosnamény utáni, az ukrán határig történő majdani kiépítése attól függ, hogy Ukrajna hogyan halad gyorsforgalmi úthálózatának kialakításával, és mikor éri el az ottani sztráda a magyar határszakaszt.