Rászoktak a magyarok a mobilos fizetésre

2013.02.20. 08:46

Robbanásszerű növekedésnek indult a mobil eszközökön keresztüli vásárlás Magyarországon. A Vaterát is üzemeltető Allegroup.hu oldalain tavaly csaknem elérte a 29 milliót az ilyen eszközökről érkező látogatószám, ami ötszörös növekedés 2011-hez képest, miközben az átmenő forgalom mobilon 200 millió forintról csaknem egymilliárd forintra emelkedett tavaly, írja a Napi Gazdaság.

Az elmúlt évek rohamos internetes térnyerését, most az "okos eszközök" (okos telefon, tablet) térhódítása követi. 2011-ben még "csak" minden 46. látogatás érkezett ilyen eszközről, tavaly azonban már minden 12. látogatás okos eszközön keresztül történt - derült ki a társaság statisztikából.

A karácsonyi szezonban háromszorosára nőtt az átmenő forgalom az éves átlaghoz képest, a csoport oldalai összesen mintegy 140 millió forint forgalmat bonyolítottak, ebből a Vatera 100 millió forint felett teljesített.

A viszonylag rossz gazdasági környezetben is kiugró karácsonyi szezon mutatta meg, hogy a felhasználók gyorsan szeretnek vásárolni. A forgalmi adatokból igazolódni látszik az is, hogy ma már egyre szélesebb kör juthat hozzá androidos készülékhez és egyben engedheti meg magának azt is, hogy a készülékéről vásároljon. Az androidos felhasználók mobilapplikációkon keresztül ugyanis csaknem 270 millió forint átmenő forgalmat bonyolítottak tavaly, szemben a 2011-ben elért 77 millió forinttal, az általában magasabb jövedelemmel rendelkező iPhone-tulajdonosok pedig 120 millió forintról 260 millióra növelték az átmenő forgalmat.

Az adatok szerint Android operációs rendszerrel felszerelt telefonok esetében a látogatások száma hatszor annyi volt tavaly, mint 2011-ben - csaknem elérte a 15 milliót -, ezzel szemben az iPhone készülékkel rendelkezők csupán háromszor annyi látogatást produkáltak (6,4 milliót) 2012-ben az előző évhez képest.