Leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárában
A gyár története során már volt példa arra, hogy átmenetileg a termelés lassítására, szüneteltetésére kényszerül - mondta Kovács-Gajdács János, a vállalat kommunikációs tanácsadója. Tájékoztatása szerint május végén leszállítják az utolsó járművet is a legutóbbi 150 darabos megrendelésből, ezt követően "ismét szünetelni kényszerül a kaposvári üzem működése" - írja a sonline.hu
![D ZA20101015007](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/422/4227/42272/4227212_b7ddb81552db802a3c3ac35b42570437_wm.jpg)
Kovács-Gajdács közölte: a NABI vezetése folyamatosan dolgozik azon, hogy még május vége előtt új megrendelést kapjon a kaposvári egység, illetve több elképzelés is van a gyár további működésével kapcsolatban. A következő szűk két hónap során tehát hosszú távú megoldás is születhet, amely az üzem működésének jövőjét biztosítja - tette hozzá.
A NABI munkatársa a hírportál értesülését, miszerint egy török cég érdeklődik a kaposvári üzem iránt, nem kommentálta.
A kaposvári üzemben 2011 márciusában indult újra a gyártás, amikor a kaliforniai Los Angeles közlekedési vállalata újabb, 150 darabos megrendelést hívott le a céggel még 2008-ban megkötött keretszerződésből.
A NABI eddig több mint ötmilliárd forintot fordított a kaposvári üzem elindítására és a különböző fejlesztésekre, aminek eredményeként több mint 500 kompozit buszkarosszériát gyártottak. A társaság vezetői az év elején még jelezték, hogy újabb amerikai pályázaton kívánnak indulni és arról sem tettek le, hogy a magyar piacon is értékesítenek buszokat.
A kaposvári üzem alapkövét zöldmezős beruházás keretében 2000-ben tették le, és két évvel később indult meg a különleges és rendkívül üzemanyag-takarékos buszok gyártása.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)