További Gazdaság cikkek
-
Debreciner: Több vízhez jutnak Debrecenben az akkugyárak, mint a kiszáradó tavak
- Lipők Sándor: A települések kétharmada a szolidaritási hozzájárulás nyertese
- Óriási pénzek mozdulhatnak meg: a miniszterek ide adhatják le a vagyonukat
- Meglepő dolgokra licitálhatnak a NAV árverésén
- Donald Trump padlógázra lépett, így hat a visszatérése Magyarországra
Az elmúlt évben jelentősen csökkent a Magyar Suzuki Zrt. bevétele. A 2011-es 1,581 milliárd euró után tavaly 1,404 milliárd euró bevétele volt a Magyar Suzuki Zrt.-nek − írja a Napi Gazdaság cégbírósági adatok nyomán. A bevétel összetételének aránya nem változott a két év viszonylatában, vagyis a meghatározó rész (1,28 milliárd euró) továbbra is az exportból származott, a magyarországi értékesítésből származó bevétel pedig 118,7 millió euró volt 2012-ben, míg egy évvel korábban 164,7 millió euró.
Mérséklődött az eladás is. Míg 2011-ben 171 700 gépjárművet gyártott (1 százalékkal többet a korábbi évhez képest), addig 2012-ben 155 ezer autó gördült le a futószalagról Esztergomban.
![D TT20120420159](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/431/4314/43145/4314506_9a7eb01c680af38a41947284f17ef555_wm.jpg)
Idén már növekedhet a vállalat bevétele, a társaság az év második felében egy új, középkategóriás modell bevezetését tervezi, aminek köszönhetően 2013-ban összesen 180 ezer autó gyártását prognosztizálja. Az idei első hónapok adatai biztatóak, így megalapozott lehet a cég idei értékesítési várakozása.
A bevétel mellett − feltehetően a 200 millió euró értékű beruházás miatt − a Suzuki profitja is jelentősen megcsappant, míg 2011-ben több mint 31 millió euró adózás előtti és mérleg szerinti eredménye volt a társaságnak, addig 2012-ben ez nem érte el a kétmilliót. (Kedden további beruházások lehetőségéről egyeztetett Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Tosihiro Suzuki, a cég alelnöke.)
A prémium autók gyártásában utazó és motorokat gyártó Audi Hungaria Motor Kft. kedvezőbben zárta az évet, bevétele alig mérséklődött: a 2011-es 5,58 milliárd euró után tavaly 5,5 milliárd euró bevételre tett szert. Ennek legnagyobb része exportból származott (3,9 milliárd euró), a kivitel zöme Németországba került.
Az adózás előtti eredmény az előző évi 759,2 millió euró után 2012-ben 338,6 millió euró volt, és miután 2011-ben járt le a cég társaságiadó-mentessége, ezért a 2012-es eredmény után már fizetnie kellett az államkasszába ezen a címen is − 4,3 millió eurót. A Suzukival szemben − amely nem fizetett osztalékot − az Audi több mint 3 milliárd eurót vitt haza.
![D TT20120420143](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/431/4314/43145/4314512_33361339e18fe8c6e632f11363e79254_wm.jpg)
A motorgyártás 2012-ben 1,7 százalékkal nőtt a győri üzemben, így összesen 1,9 millió erőforrás hagyta el a gyártósort, a kész járművek gyártása azonban 15,1 százalékkal, 33 553-ra csökkent, a cég szerint ennek oka a gyártott autók életciklusa. (A kecskeméti Mercedes még nem közölte tavalyi eredményeit).
A két autógyár összesített bevétele összesen 258 millió euróval maradt el az egy évvel korábbitól, ez 290-es árfolyamon átváltva 74,8 milliárd forintos visszaesést jelent. Az adózás előtti eredmények összesen mintegy 450 millió euróval, vagyis nagyjából 130 milliárd forinttal romlottak egy év alatt.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)