A Tesco nem érzi magát hibásnak
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt húszmillió forint bírságot szabott ki a Tesco Global Zrt.-re a PSZÁF. A társaság ugyanis egy, a saját márkanevét viselő hitelkártyára vonatkozó hirdetéseinél a hitel számos, kötelezően feltüntetendő jellemzőjét nem tette közzé.
A cég ezzel kapcsolatban most közleményt adott ki, amelyben hangsúlyozza, hogy a PSZÁF a különböző kedvezményeket nyújtó Vásárlókártya egyik kondícióját sem kifogásolta, illetve anyagi hátrány sem érte a fogyasztókat.
A társaság szerint a Tesco Pénzügyi Partner jelenleg is megfelelően tájékoztatja a vásárlókat a hitelkártyákhoz kapcsolódó lehetőségekről, és kiemelt figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei minden kondícióval tisztában legyenek: például egy tájékoztató füzetet is ad a hitelkártya használatra vonatkozóan, ebben taglalva, hogyan lehet jól és okosan használni hitelkártyát.
A hitelkártya pénzügyi szolgáltatója, a Budapest Bank szerint a most elmarasztalt gyakorlat megfelel a bevett piaci eljárásnak, és ezt mostanáig a PSZÁF nem is kifogásolta. A bank ezért egyeztetni fog a PSZÁF-fal, hogy a jövőben jogértelmezésük megfeleljen a szervezetnek.