A Wizz Air alvállalkozója, a Budport Handling Kft. léphet a Malév egykori földi kiszolgálója, az állami tulajdonú Malév GH helyébe, ezzel pedig tovább erősödhet a Wizz Air pozíciója Ferihegyen – írja a HVG piaci információkra hivatkozva.
A lap szerint arról nincs szó, hogy a cég – amelynek az utaskiszolgálás teljes körére van engedélye, és melynek tanácsadója Limburger Lóránt, a Malév GH egykori vezérigazgatója – a Budport átvenné a Malév GH-t. A tulajdonos, Galgóczy Ferenc szerint inkább követnék a Wizz Airt más repülőterekre is.
Kikkel versenyez a Budport?
Ferihegyen jelenleg négy földi kiszolgáló üzemel, a Celebi, a Menzies, a Malév GH és a Budport, ugyanakkor a Malév GH kuncsaftjai között van a Wizz Air, amely tavaly 2,2 milliót szállított a reptéren megforduló összesen 8,5 millió utasból.
A Malév helyébe érkező Wizz Air 2012 szeptemberében három plusz két évre szerződött le a Malév GH-val, azonban nem sokkal később megérkezett a Budport, és "stratégiai együttműködési megállapodást" kötött a Malév GH-val. Ennek keretében az utasok előszűrését végzi, beszállókártyákat ellenőriz, pótdíjakat szed be és légitársasági többletszolgáltatásokat értékesít. Ehhez nem lenne szükség teljes körű engedélyre, de Galgóczy szerint felkészültek akarnak lenni, ha más földi kiszolgáló alvállalkozójaként megbízást kapnának, vagy ha az új, kiegészítő szolgáltatásokat bevezetik.
A Malév 2012 februári bedőlése után a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és az állami tulajdonban lévő Tiszavíz Vízierőmű Kft. közösen vásárolta meg a Malév GH részvényeit. Eredetileg csak átmeneti megoldásnak tartották az államosítást, viszont privatizációról azóta sem volt hír, ahogy a cég felfutásáról sem. A HVG kormányközi forrása szerint eddig nem érkezett ajánlat a cégre, és a kivásárlásnál sokkal esélyesebb, hogy a versenytársak kiszorítják a piacról az állami céget.