Nagyon jól megy az Armaninak
Növelte forgalmát és a nyereségét is 2013-ban a luxus divatcikkeket gyártó olasz Giorgio Armani csoport.
A cég pénteki ismertetése szerint tavaly 2,19 milliárd euró (670 milliárd forint) volt a forgalma. Ez 4,5 százalékos növekedés 2012-höz képest.
Az üzemi eredmény (Ebit) 18 százalékkal, 401 millió euróra (122 milliárd forint) nőtt.
A vállalat kiemelte: a növekedést egy olyan időszakban sikerült elérni, amikor lehűlőben van a kereslet Kínában, és Európa egyes részei nem tudnak kikászálódni a recesszióból. Mondjuk a válság a luxmárkákat általában kevésbé érinti, de azért az Armani büszke arra, hogy ebben a nehéz időszakban is képes volt növekedni.
Az Armani csoport az árfolyamhatást kiszűrve elért 8,3 százalékos árbevétel-növekedése jelentősen meghaladja vetélytársáét, a Gucciét (2,2 százalék), ugyanakkor elmarad a Pradától, amely 13,3 százalékkal növelte forgalmát.
És hogy miért megy olyan jól az Armaninak? Talán mert mindenkinél jobban keveri a visszafogott, halszálka csíkos office-stílust a szétkent szemfestékkel, meg megszaggatott selymekkel feldobott kurvással. A tavalyi kollekció legalábbis ezt sugallja.