Meghalt az Aldi alapítója

2014.07.21. 17:24

Karl Albrecht, az Aldi társalapítója július 16-án, 94 éves korában elhunyt Essenben. A második leggazdagabb német, és a harmincötödik leggazdagabb ember a világon nagyjából forintban nagyjából 5600 milliárdot hagyhatott az örököseire. A  család a halálát titokban tartotta, csak most a temetés után közölték a hírt.

Veteránok

Karlt és Theot is besorozták a Wehrmachtba. Előbbi az orosz fronton harcolta végig a második világháborút, ahol meg is sebesült. Utóbbi Rommeléknél volt Afrikában logisztikus.

 Az Aldi az Albrecht Diskont rövidítése, a céget a háború után, 1946-ban alapította Theo testvérével. Pontosabban ekkorra vették át az édesanyjuk több évtizede működő vegyesboltjait. A kis esseni boltból pedig a legnagyobb német diszkontáruházláncot csinálták meg. A 1960-tól regionális alapon kettéosztották a bolthálózatot Theoval, mert összekülönböztek azon, hogy áruljanak-e cigarettát. Karl a déli részeket vette át egyedül, testvére az északiakat, az akkor meglévő, összesen 300 boltból.

Az Aldi az egyszerűségével tudott igazán előretörni, felismerték ugyanis, hogy igen széles vásárlói rétegnek nem számít különösebben a csomagolás mintája vagy, hogy raklapról veszi-e le az árut, ha ezáltal olcsóbbak lehetnek a versenytársaknál.

Theo Albrecht már 2010-ben meghalt, vagyonát fele-fel arányban fiai örökölték. Karl fia, Berthold, 2011-ben, 58 évesen a család által szintén nem közölt okból elhunyt már, halálát nála is viszonylag sokáig, hetekig nem közölte a család.

Az Albrecht család mindkét ága a nyilvánosságtól szigorúan elzárkózva élt, párszor viszont azonban mégis berobbantak a hírekbe. Leginkább az lehet ismerős, amikor 1971-ben Theo Albrechtet elrabolták, és csak nagyjából akkori áron 2 millió dollárért engedték szabadon. Utána Theo egyébként jóval elővigyázatosabbá vált, például golyóálló autóval közlekedett, vagy soha nem ment kétszer egymás után ugyanazon az útvonalon dolgozni.

Ez azóta is a legnagyobb kifizetett váltságdíj Németországban, amit Karl egyébként megpróbált a cégnél rendkívüli kiadásként elszámolni, hogy csökkentse az az évi adóalapját. Németországban "Billig Brüderként" ismerik őket, ami nagyjából annyit jelent, hogy olcsó fivérek.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport