Emlékszik még a Sólyomra? Nem a lekvárra vagy a lisztre, hanem a légitársaságra. Amelyik mindig azt ígérte, hogy most már mindjárt elindul, aztán nem lett soha semmi az egészből. Kiderült, hogy még mindig nem tettek le a dologról.
Az Airportal.hu azt írja, hogy a cég eddig a légitársasággá váláshoz szükséges engedélyek megszerzésén dolgozott, a légijármű-üzembentartási engedélyt például már megszerezte a társaság.
Az engedélyezés állítólag többek között azért ment ilyen lassan, mert a korábban Ferihegyen is bemutatózó HA-SHA lajstromjelű Boeing 737-500-as Customized FCOM kézikönyvének beszerezése a Boeing-tól hét hónapig tartott. Ráadásul mire az üzembentartásit megszerezték, addigra lejárt a gép légialkalmassági bizonyítványa, így aztán a frissen kiadott engedélyt egyből fel is függesztették.
De ha szereznek légialkalmasságit, még akkor sem indulásra kész a dolog, a kereskedelmi járatok üzemeltetéséhez ugyanis még szükséges az Operating License (OL) is, nagyjából ez a legfontosabb hatóság engedély. Az OL-hez pedig már nem elég néhány műszaki kézikönyv és a folyamatleírás bemutatása, ez az engedély alapvetően a pénzről és az üzletről szól: pénzügyi garanciák, üzleti terv, könyvvizsgáló, nullás adóigazolás, erkölcsi bizonyítvány, alapító okirat, üzletszabályzat stb.
Hogy honnan lesz a cégnek az OL megszerzéséhez nullás adóigazolása, kérdéses, tekintve, hogy a kft. végrehajtási eljárás alatt áll, melyet a NAV Dél-budapesti Adóigazgatósága indított, az interneten is elérhető, publikus cégnyilvántartás szerint. A nullás igazoláson kívül pedig biztosan szükségük lenne még pénzre is, a cég ugyanis negatív saját tőkével rendelkezik.
Az Airportal.hu úgy tudja, hogy a Sólyom egyébként már nem a korábbi, elrugaszkodott, 20-50 gépes flottával és szélestörzsű repülőgépekkel, gigantikus hálózattal rendelkező hagyományos, nemzeti légitársaság létrehozásáról szóló tervekben gondolkodik. Egy kis chartertársaságot szeretne. Mondjuk ahhoz meg a mostani Boeing tűnik kicsit nagynak.