Az útdíjat előkészítették alaposan
Az NFM hozzáférhetővé tette az útdíjrendszer januári kiterjesztését megalapozó, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) által készített terveket, a Népszabadság ezeket nézte meg.
Ebben nyolc útdíjvariációt ajánlottak Sesztákéknak, köztük a teljes, 23 ezer kilométeres főúthálózat fizetőssé tételét is. Nagyot kaszált volna az állam, ha az M0-ás és az M31-est fizetőssé teszik, csak a fuvarozók évi 17,5 milliárdot fizettek volna, több mint felét a hazai fuvarozók. Csak mivel ezen utak megépítésére az EU adott pénzt, abból pedig nem lehet fizetős út, amit ők is finanszíroznak, így azért vissza is kellett volna nekik adni a támogatás egy jó részét. A különböző verzióktól függően 43–135 százalékos kiadásnövekedéssel számoltak, a külföldiek 15–34 százaléknyi kiadásnövekedést érzékelhettek volna.
Azért csak volna, mert a kormány végül inkább kitalált egy újat, egy kilencediket. Csak az ordító hülyeségeket tartalmazott, ezért februárban gyorsan módosítottak rajta, de most majd még újra módosítanak valamikor, mert még mindig sok benne az értelmetlenül káros elem.