Mária
0 °C
3 °C
Index - In English In English Eng

Kihúzta a gyufát a NAV a Coca-Colánál?

2015.02.16. 09:01

Az új szabályozás értelmében a cégeknek március 31-ig kell eldönteniük, hogy regisztrálják-e automatáikat, azaz akarják-e azokat a jövőben is működtetni, vagy sem. Társaságunk jelenleg még elemzi az új helyzetet

– mondta Mucska Péter, a Coca-Cola HBC Magyarország vállalati kapcsolatok vezetője, amikor arra kérdeztünk rá, hogy a Coca-Cola automataüzemeltetéssel foglalkozó cége, a Vendit hogyan fog reagálni a NAV új rendeletére, ami az elektronikus kasszákhoz hasonlóan összekötné az automatákat saját szervereivel, jelentős kiadásokat okozva a cégeknek.

Cikkünk megjelenése után Mucska még annyit tett ehhez hozzá, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország helyes iránynak gondolja az automatás szektor nagyobb átláthatóságát célzó kormányzati törkevéseket,

és a cég a jövőben is működtetni fogja automatáit Magyarországon.

"Fogyasztóink igénylik, hogy a legkorszerűbb gépekkel és minőségi termékekkel tudjuk őket kiszolgálni. Szükség lenne a kártyás és érintőkártyás fizetés széles körű bevezetésére, érintőképernyők felszerelésére, vagy akár csak arra, hogy egy-egy automata ne csak aprót, hanem papírpénzt is elfogadjon. Ezek a beruházások azonban csak átlátható és kiszámítható piaci feltételek esetén térülnek meg" – mondta Mucska.

Pénteken írtunk arról, hogy a rendelet miatt valószínűleg drágulni fog a kávé az automatákban, és csökkenni is fog a gépek száma is. Olyan cég is van, ahol még nem biztos az áremelés, máshol viszont új ember felvételét tervezik az adminisztrációs teher növekedése miatt.

A rendelet értelmében a cégeknek automatánként 30 ezer forint regisztrációs díjat kell befizetniük a NAV-nak, amit a Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása alapján bele lehet majd számítani az adatszolgáltató egység árába.  Az online egységnek pedig biztosan lesz havi adatszolgáltatási díja a jelenlegi pénztárgépekhez hasonlóan.

4-5 nagy multi, 10-15 nagyobb magyar cég és a 200-300 kisebb vállalkozás között oszlik meg a magyar piac: ezek a vállalatok mérettől függően máshogy reagálhatnak majd, tehát nem ugyanakkora mértékben emelnek majd árat, vagy vonnak ki a piacról automatákat. A Coca-Cola a multik közül az egyik, a cég válasza alapján pedig úgy tűnik, hogy a nagyobb piaci szereplőknek komoly terhet jelenthet a változtatás.