A magyar nők többet költenek a neten

2015.04.17. 13:40

Tavaly a férfiaknál több nő vásárolt online az 5500 bejegyzett magyar kiskereskedelmi webáruházban. A 266 milliárd forintos forgalom 53 százaléka a női vásárlóktól származott, pedig ez az arány tíz éve még csak 39 százalék volt.

A webshopok között nagyjából 180 bonyolít 100 millió forint feletti éves forgalmat. 2014-ben duplájára nőtt a bankkártyás fizetések aránya is, az e-kereskedelem 15 százalékát már a kártyás fizetések adják.

Az eladók felkészültek a vasárnapi zárva tartásra is, ezért 2015 ismét nagy változást hozhat. Az eNET februári felmérése szerint a webáruházak 34 százaléka érezhető forgalomnövekedésre számít. Az eladók 17 százaléka külön kampánnyal készül a vasárnapokra.

Néhány érdekesség a webshopokról:

  • 2013-ban a Shopline-os csomagokhoz összesen 260 km ragasztószalagot és 25 tonna kartondobozt használtak fel.
  • A Shopline egyik legérdekesebb karácsonyi csomagja tavaly egy könyv, egy gumikesztyű és szivacs volt külföldi szállítással.
  • A JátékNet legkisebb összegű rendelése, amit futárral szállítottak: 5 darab füzetborító volt, összesen 350 Ft értékben.
  • Egy alkalommal pedig Pick Pack Pontra kértek 1 darab füzetborítót, 290 Ft értékben, amiért szállítással együtt a vevő 1080 Ft-t fizetett.
  • A Szallas.hu-n volt olyan vendég, aki télen akarta megkérni a menyasszonya kezét, méghozzá mezei virágokkal, ami nem kis gondot okozott a szállásadónak. Más élő nyulat szeretett volna ajándékozni.
  • Tavaly a legdrágább extra kérés a Szállás.hu-n mintegy félmilliós költséget jelentett, ekkor egy Rolls-Royce-ot kellett szerezni a vendégnek hölgykísérettel.
  • A Magyarországon 2013-ban indult Tesco Online volt az első nagy internetes kereskedő, akiknél kizárólag bankkártyával lehet fizetni, és egy év leforgása alatt a legnagyobb online értékesítő FMCG cég lettek.
  • A fizetéssel kapcsolatban minden tizedik szállásadó jelezte a Szallas.hu-nak, hogy valamelyik vendég nem pénzzel vagy utalvánnyal kívánt fizetni. A természetbeni megoldások között a csereüdülés, a csokoládé és a bor mellett többek között tűzifa, életbiztosítás és szőnyeg is szerepelt.
  • A hdishop.hu által meghirdetett Első Magyar Zoknicsereprogram ideje alatt annyi használt zokni jött össze tavaly, hogy a belőle újrahasznosult szigetelőanyaggal egy egész focipályát be lehetne takarni.
  • A hdishop.hu legnagyobb harisnyarendelését tavaly egy bankos hölgyekből álló csoport hozta össze, akik 147 darab harisnyát rendeltek közel 200 ezer forint értékben. Ők rendszeresen visszatérő vendégek.