Lebukott a Közgép, fizethetjük vissza az EU-s pénzeket
Pénzügyi szabálytalanságokat talált a Közgép uniós pénzből finanszírozott projektjeinél az OLAF, a csalások után nyomozó európai hivatal - írja uniós forrásokra hivatkozva a Népszabadság. A lap úgy tudja, az Európai Bizottság már készül is arra az eljárásra, amiben visszakérik majd Magyarországtól a "nem rendeltetésszerűen felhasznált" EU-s pénzeket, vagyis azokat, amiket a Közgép problémás projektjeire kifizettek. Hogy mennyit is kell majd visszatérítenünk, arról még tárgyal a kormány és a bizottság, hogy ezeknek mikor lesz vége, azt nem tudni.
Az OLAF nagyjából 50 uniós pénzből fizetett magyar beruházásnál vizsgálódik, amik úgy 500 milliárd forintba kerültek összesen, erről még Csepreghy Nándor, a miniszterelnökség nemrég miniszterhelyettessé emelt államtitkára beszélt korábban. A Népszabadság azt írja, hogy ebből
amiket a Miniszterelnökségen külön azért gyűjtöttek össze, hogy azokat megmutassák az OLAF-nak.
- az M0 autópálya M6-os és 51-es főút közötti szakaszának bővítése,
- a Szajol–Püspökladány-vasútvonal átépítése,
- vasútfejlesztések Záhony környékén,
- szennyvízcsatorna-hálózat bővítése Székesfehérvárnál,
- és építkezések Sopronban és Szolnokon.
Ezekből többet konzorciumban végzett a Közgép olyan cégekkel, mint a Strabag, az A-Híd vagy a Magyar Aszfalt. A Népszabadság szerint ha mind a 162 milliárdot vissza kell majd fizetni, az azt jelenti, hogy Magyarország elbukta az EU-s kifizetések 2 százalékát.