Közös márkát hoznak létre a balatoni borászok
Régiós ernyőmárkát hoznak létre Balaton körüli borászok Balatonbor néven. Az egységes címkével és arculattal megjelenő olaszrizlinggel április végén jelennek meg.
A borászatok elvileg január közepéig csatlakozhatnak majd a márkához, de már most egész nagy az érdeklődés. Úgy tűnik részt vesz benne Laposa, Jásdi, Pálffy, Borbély, Ax, Söptei, Skrabski, Zelna, Dobosi, Homola, Pócz, Bujdosó, Istvándy, Beöthy, a Csobánci Bormanufaktúra, Szeremley, Légli, Szt Donát Csopak, Váli, Trombitás, Effendy.
A Balatonbort középkategóriás bornak szánják, a címkén pedig a márkanéven kívül szerepel majd a borászat neve is, palackonként 1450 forint körül árulják majd a pincészetek, a márkanév használati díja palackonként 30-50 forint lesz.
A Balatonbor nevű régiós márkát azért találták ki, mert szerintük ma már világszerte inkább régiós márkák versenyeznek, amíg pedig Magyarországon nincsenek ilyenek, nem tudunk még versenyezni sem.