A Volkswagen kozmetikázza a számait
Trükközik a Volkswagen a számaival, így a csalásaik miatti kereslet-visszaesés a valóságban erősebb lehet, mint az érzékelt, írja a Bildre és a Manager Magazinra hivatkozva a Portfolio.
Két kiegészítő információval érdemes tehát figyleni a Volkswagen (VW) számait:
- Az egyik, hogy például a német piac nő, októberben 1,1, novemberben pedig 8,9 százalékkal nőtt a teljes újautó piac, a VW eladásai pedig csökkennek. A cég így komoly piaci részesedést veszít épp Németországban, jelenleg már csak 21,5 százalék a márka részesedése az új autók forgalomba helyezésén belül.
- A másik, hogy becslések szerint több mint 42 ezer autót helyezett forgalomba a cég saját maga. Ez elég sok összehasonlítva például azzal, hogy októberben 61,5 ezer, novemberben 57,9 ezer darab Volkswagent helyeztek forgalomba összesen Németországban.
Ez egy bevett iparági trükk, ilyenkor a cég által beregisztrált autókat az alkalmazottak vagy más partnerek lízingelhetik, aztán eladják őket olcsóbban, használt autóként. Vagyis így durva árengedményért vesznek maguknak némi piaci részesedést.