![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Lóhalálában tervezünk új utakat
További Gazdaság cikkek
-
Varga Mihály: A jelenlegi nemzetközi pénzügyi struktúra átalakítása szükséges
- Megszólalt Varga Mihály a kínai hitelről, hamarosan jöhet a Szamuráj-kötvény
- Most már hivatalos, megindult a deficiteljárás Magyarország ellen
- A 4iG megveszi a Direct One műholdas ügyfélállományát
- A kánikula miatt veszélybe kerülhet az áramellátás, rendeletmódosítással avatkozik be a kormány
Egymás után gyorsan kötött négy nagy szerződést a a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NFI). Utakat terveztetnek, összesen 6 milliárd forintért, írja a Világgazdaság.
A sietség miatt viszont sok minden drágább lesz az adófizetőknek. Korábban ugyanis Orbán bejelentette, hogy a gyorsforgalmi utaknak mihamarabb el kell érniük a határokat.
Mivel uniós pénzeknél a projekt 5 százaléka fordítható legfeljebb úttervezésre, ezért nagyjából azt is lehet tudni, hogy mennyibe fognak kerülni az építendő szakaszok. Például az M30-as Miskolc–Tornyosnémeti közötti szakaszára kötött kétmilliárdos megbízás a Tura Terv Kft.-nek, az előzetesen becsültnél 130 millióval lett drágább. A NIF azzal indokolt, hogy
A komplex, sok érintett megkeresésével járó feladatok elvégzését minimális átfutási idő (6 hónap) alatt kell a tervezőnek teljesítenie.
És ez az érv mind a négy tenderre áll. Így egyébként az említett 60 kilométeres szakasz minden idők legdrágább magyar autópályája lesz tervezési szempontból.
Emellett:
- az M4-es Cegléd–Abony között meglévő 2 x 2, illetve 2 x 1 sávos út 20,5 kilométeres szakaszának bővítése gyorsforgalmi úttá 700-800 millió forintba kerülhet, az Út Teszt Kft.-nek fizetünk.
- A 83. számú főút Pápa–Győr közötti 37,5 kilométeres szakasz 2 x 2 sávos kialakításához, itt még elbírálás alatt van a projekt a lapnak adott válasz szerint. A NIF honlapja szerint már megvan szerződés a Főmterv Zrt.-vel 1,25 milliárdról.
- A miskolcihoz hasonló, több mint 60 kilométeres szakaszt terveznek Csorna–Sopron és az országhatár között, szintén kétmilliárdért.
Az építkezések jövőre vagy azutáni évben kezdődhetnek meg.