Százmilliókat kaszál a kormány kedvenc ügynöksége a Futball-szigeten

2016.07.05. 09:44 Módosítva: 2016.07.05. 09:49

Húszmillióért kapta meg a lehetőséget, de szponzori támogatásokból 376 millió forintot szakított Kuna Tibor Trinity Communications nevű cége a Margitszigeti Atlétikai Centrumban rendezett Futball-szigeten - írja a 444. Ezzel folytatódik a Szijjártó Péterrel barátságban levő Kuna páratlan sikersorozata, aminek keretében tavaly összesen 880 millió forint ütötte az üzletember markát szinte száz százalékban állami megbízásokból. Kuna egyébként a focisziget nélkül is jól megvan, a napokban derült ki, hogy a külügy alá tartozó Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. jelentős megbízásokkal látta el a Trinityt. 

A MAC a fővárosi tulajdonú Budapesti Sportszolgáltató Központ Közhasznú NKft. kezelésében van, a budapesti közgyűlés döntött a bérbe adása mellett a foci eb idejére 19,9 millió forint plusz áfa díj ellenében. Ez nem is nagy összeg, ha figyelembe vesszük, milyen szponzoráció járt a buli mellé: a Szerencsejáték Zrt. 196 millió forinttal, az MVM 175 millió forinttal, az Antenna Hungária pedig 5 millió forinttal szállt be a rendezvénybe. Ennek fejében az állami cégek teleplakátolhatták a ministadiont molinóikkal, ami az indoklások szerint nagyon megérte nekik, hiszen sok ezer ember ismerhette meg arculatukat és szolgáltatásaikat. 

A bérleti díj és a támogatás különbsége több mint 350 millió forint, ekkora plusszal indult a Trinity Communications. Ennek egy részét aztán elköltötték a rendezvénnyel járó szükséges kiadásokra, illetve reklámra: a BKV járatain és Habony Árpád napi Lokáljában is sűrűn lehetett találkozni a focisziget hirdetéseivel. A másik oldalon viszont ott van még a bódésor bérleti díjaiból származó bevétel, vagyis a vége valószínűleg mindennel együtt szép summa lehetett.