Ötmilliárd dollárért vált meg online üzletágától a Yahoo – írta a BBC. A befutó az előzetes híreknek megfelelően az amerikai Verizon Communications lett, miután a korábbi, negyven lehetséges vevő – köztük a Google egy érdekeltsége – visszalépett az üzlettől.
Az Egyesült Államok legnagyobb internetszolgáltatójának jól illeszkedik digitális média üzletágának fejlesztésével kapcsolatos terveibe a Yahoo online üzletágának felvásárolása. Korábban 4,4 milliárdért az AOL-t.
A távközlési cég abban bízik, hogy a videós szolgáltatások és az online hirdetések megtámogatják majd a növekedést. A mobilszolgáltatóként az okostelefonokról kinyert adatokat az AOL – és ha minden jól megy, akkor a Yahoo – hirdetési szolgáltatásaival egyesítené, ezzel egy olyan hirdetési platformot kínálva, ami felveszi a versenyt a Facebook és a Google hasonló szolgáltatásával – írta még áprilisban a Portfolio.hu.
A Verizonnal megkötött egyezséget hivatalosan hétfőn jelentik be. A Yahoo február óta keresett stratégiai partnert, hogy helyrebillentse gazdasági helyzetét. A második negyedévben 440 millió dolláros veszteséget szenvedett el a cég, amely már évek óta szorul vissza. Négy évvel ezelőtt a cég vezérigazgatója Marissa Mayer lett, ám látványos előremozdulást a Stanford egyetemen végzett, korábban a Google életében is meghatározó szerepet játszó szakemberrel sem ért el a cég.
Cikkek, esélyek, portrék, eredmények, térképek – minden egy helyen!
Ne maradjon le semmiről, kövesse az Indexen az amerikai elnökválasztás legfontosabb pillanatait és böngéssze a Fehér Ház blog tartalmait!
November 1-től folyamatosan frissülő hírfolyamunkban számolunk be minden fejleményről, a voksolás éjszakáját kiemelt figyelemmel kísérjük. A választás másnapján reggel hét órától élő videós műsorral jelentkezünk, interaktív térképeink segítségével pedig minden információt megtalál!