Csúszhat a budapesti városnéző buszok piacának monopolizálása
További Gazdaság cikkek
- Visítozva rohant a NAV egységei elől a Reszkessetek, betörők! sztárja
- Mind elbuktuk, pedig százmilliókat ért volna ez a hat szám
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
Nem találkozott Tarlós István főpolgármester azzal a levéllel, amit a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) küldött július 13-án a Fővárosi Önkormányzatnak kifejezetten Tarlós Istvánnak címezve, és amelyben azt tanácsolják, hogy ne monopolizálják a budapesti városnéző buszos cégek piacát - derül ki a Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatalának közleményéből.
A közleményből az is kiderül, hogy a főpolgármester augusztus 22-ig szabadságon van, de telefonon konzultált a BKK vezérigazgatójával, és várható a beadási határidő esetleges módosítása. Az augusztus 22-ével kezdődő héten a Városháza az ügyben tájékoztatót ad ki.
A GVH a levélben - amit az Indexnek is eljuttattak - azt tanácsolta a fővárosnak, hogy a kizárólagos üzemeltetést biztosító modell helyett inkább a szabályozott, de többszereplős piac fenntartása lenne a jó megoldás, még akkor is, ha koncessziós szerződéssel választják ki a cégeket. A levélben a GVH azt is megemlíti, hogy a versenyhivatal 2008-ban egyszer már eljárást indított, amiért a BKV kizárólagos szerződést kötött City Tour Hop On Hop Off-fal, és arra figyelmeztettek, hogy versenyjogilag egyáltalán nem biztos, hogy rendben lesz, ha egy cég viszi majd az egész piacot.
A főváros július végén írta ki a koncessziós pályázatot a városnéző buszok üzemeltetésére, ezzel pedig a jelenlegi négy helyett egy cég kezében összpontosítanák az üzletet. A cégek közül többet teljesen kiakaszt, hogy lehet, pár hónap múlva le kell húzniuk a rolót, de olyan vállalkozás is van, ami szerint várható volt, hogy a főváros átrendezi a piacot. Az új szabályozás kevesebb buszt, tisztább levegőt, kevesebb dugót és jóval drágább városnézést hozhat.
A húszéves megbízásból eleve kizárják azokat a társaságokat, amelyeknek az utolsó három évben a városnéző szolgáltatásból származó nettó árbevételük nem éri el az 1,2 milliárd forintot. Eredetileg úgy volt, hogy pályázni augusztus 22-ig lehet, a pályázatokat a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) bírálják el. Ezt a határidőt tolhatják most ki. Az ügyről itt írtunk részletesebben.