Márkaszövetség: Mást szeretnek, ezért mást kapnak a magyarok a multiktól
További Gazdaság cikkek
- Infláció ide vagy oda, ezeket a készülékeket vettük, mint a cukrot
- Tarolt a SZÉP-kártya, de a kormány már bejelentette a változtatásokat
- Történelmi üzleteket kötöttek, eurómilliárdok mozdultak meg Magyarországon
- Fordulat jöhet a bérekben, búcsút inthetünk a 10 százalék feletti bérdinamikának
- Távozik a Magyar Posta vezére, Nagy Márton megköszönte a munkáját
Az eltérő tárolás, más lejárati idő vagy az eltérő fogyasztói szokások miatt lehet különbség a magyar és osztrák boltokban kapható, ránézésre ugyanolyan márkájú termékek között, nem azért mert a cégek a vacakabb árut hozzák Magyarországra a multinacionális élelmiszeripari cégek – összefoglalva így reagált a Magyar Márkaszövetség arra a csütörtöki hírre, hogy a Nébih is eltéréseket talált az itthon és Ausztriában kapható termékek között.
A fogyasztási cikkeket gyártó cégeket tömörítő Márkaszövetség közleménye szerint a magyar hatóság vizsgálatai többnyire semmiféle érdemi különbséget nem állapítottak meg a Magyarországon és más országokban forgalmazott élelmiszerek összetevőiben, hiszen a márkatermékek túlnyomó többségét általában ugyanabban az üzemben, azonos alapanyagokból, azonos receptúrával készítik.
A Nébih szakemberei néhány esetben a teljesen azonos beltartalom ellenére megállapítottak szubjektív, érzékszervi különbségeket, az osztrák Nutellát például krémesebbnek, az osztrák Manner nápolyit ropogósabbnak, a Nesquik kakaót kakaósabbnak találták, miközben az összetevőkben vagy azok arányában nem találtak különbséget. A szövetség szerint viszont ennek leginkább az lehetett az oka, hogy a vizsgált mintáknak eltérő volt a lejárati ideje vagy a termékeket nem pont ugyanúgy tárolták.
Ahol pedig találtak különbségeket, ott sem a multik kettős mércéjét kell keresni a Márkaszövetség szerint, hanem azt, hogy a cégek igyekeznek kielégíteni az eltérő fogyasztói ízléseket:
egy adott márka többféle kiszerelésben, ízesítéssel is készülhet az adott ország fogyasztói ízlésének megfelelően. A magyarok például köztudomásúan jobban kedvelik a karakteres, fűszeresebb, intenzívebb ízjegyeket mutató élelmiszereket.
Igaz, a Nébih az Indexnek küldött levelében nem említett olyan termékeket, amelyek mondjuk fűszeresebbek lettek volna, mint az osztrák változat. A legnagyobb eltérés, amiről a hatóság említést tett, az a Knorr carbonara spagettiszószhoz készült porában volt, amelynek magyar változatából teljesen kihagyták a sajtot, pedig azt azért szeretik a magyarok. A levesporoknál is azt állapította meg a Nébih, hogy az osztrák kiszerelésből lesz intenzívebb ízű leves.
A Márkaszövetség szerint az sem teljesen kizárt, hogy mégis különböző országokban, különböző gyártósoron, máshonnan származó alapanyagokból készült termék került a magyar boltba, mint az osztrákba. De "legyen szó bármelyik lehetőségről is, de a felelős gyártók mindig a jogszabályi előírásoknak megfelelően, az összetevők pontos feltüntetésével tájékoztatják termékeik tartalmáról a fogyasztókat."